تکامل دوربین سری گلکسی اس؛ مقایسه دوربین گلکسی اس ۴ تا گلکسی اس ۷

تکامل دوربین سری گلکسی اس؛ مقایسه دوربین گلکسی اس ۴ تا گلکسی اس ۷

بدون شک پرچمداران سامسونگ همیشه در بین گوشی های مطرح جزو بهترین گوشی های هوشمند از نظر دوربین بوده است. چند سالی است که سامسونگ با عرضه گوشی های سری گلکسی اس لذت عکاسی با دوربینی حرفه ای را به کاربرانش هدیه کرده است.

یکی از عوامل موفقیت سامسونگ در عرصه گوشی هوشمند در سال های اخیر پیشرفت چشمگیر دوربین گوشی های این کمپانی بوده است مخصوصا از زمان عرضه گوشی گلکسی اس ۵ که شاهد تکنولوژی ISOCELL در این گوشی بودیم که باعث تصاویر شارپ تر با جزئیات بیشتر می شد. در گلکسی اس ۶ نیز شاهد اضافه شده لرزشگیر اپتیکال بودیم و در گلکسی اس ۷ این گوشی مجهز به فناوری جدیدی در فوکوس خودکار شد.

اگر قرار به صحبت به تکنولوژی دوربین ها و میزان پیشرفت آنها روی کاغذ باشیم، قطعا ساعت ها و ساعت ها می توانیم گزافه گویی کنیم. پس اجازه دهید به سراغ مقایسه عملی برویم و هر سری از گوشی های سری گلکسی اس سامسونگ را با نسل پیشین خود مقایسه کنیم تا متوجه تغییرات و پیشرفت ها شویم. ابتدا نگاهی به مشخصات کلی دوربین گوشی های مورد بحث بیندازیم.

مقایسه دوربین گلکسی اس ۴ با گلکسی اس ۵

در این تصویر که در محیطی بسته گرفته شده است، به علت نور کم طبیعتا کیفیت عکس شامل جزئیات برای هر دو گوشی پایین می آید. اما مشخص است که تصویر گرفته شده توسط دوربین گلکسی اس ۵ دارای رنگ های زنده تری نسبت به تصویر گرفته شده با گلکسی اس ۴ می باشد.


مقایسه دوربین گلکسی اس ۵ با گلکسی اس ۶

مهمترین پیشرفت در دوربین گلکسی اس ۶ را می توان لرزشگیر اپتیکال و از طرف دیگر عریضتر شدن لنز با دیافراگم ۱٫۹ این نسل از  گلکسی اس دانست که نهایاتا منجر به تصاویری با کیفیت تر حتی در صورت لرزش دست و از طرفی تصاویری با نور و کیفیت بهتر در حتی شرایط نور کم می شود.


مقایسه دوربین گلکسی اس ۶ با گلکسی اس ۷

نهایتا به مقایسه گلکسی اس ۶ با آخرین نسل از گوشی سری گلکسی اس سامسونگ یعنی گلکسی اس ۷ می رسیم. شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که سامسونگی که در گلکسی اس ۶ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده بود، در گلکسی اس ۷ دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کند. اما سامسونگ را به خاطر این کارش سرزنش نکنید چار که همه چیز به مگاپیکسل ها برنمی گردد.

همانطور که در این مقایسه مشاهده می کنید در این تصویر زیر نور آفتاب هر دو دوربین عالی عمل کرده اند، البته شاید بتوان گفت گلکسی اس ۷ رنگ ها را طبیعی تر و نزدیک تر به واقعیت توانسته است ثبت کند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar