عجیب و غریب ترین اختراعات سال ۲۰۱۶ را مشاهده کنید

عجیب و غریب ترین اختراعات سال ۲۰۱۶ را مشاهده کنید

بعضی از ایده ها چندین سال از زمان خود جلوتر هستند و شاید تا جا افتادنشان از آنها استقبال نشود. در سال ۲۰۱۶ نیز به مانند سال های گذشته شاهد اختراعاتی بودیم که کمی عجیب و دور از انتظار بودند. شاید برخی از آنها خیلی از تکنولوژی های عجیب و نا آشنا استفاده نکرده باشند، اما ایده شان باعث شده تا آنها به عنوان عجیب ترین و شاید بتوان گفت جالب ترین اختراعات ۲۰۱۶ جای گیرند. با دیجی شو همراه باشید با معرفی عجیب ترین اختراعات سالی که گذشت.

طراحی نان تُست

یکی از عجیب ترین اختراعات ۲۰۱۶ دستگاه تُستی است که روی نان شما طرح مورد نظرتان را چاپ می کند. البته منظور از چاپ جوهر یا چنین چیزی نیست بلکه دستگاه تُست قسمت های لازم را بیشتر برشته می کند تا طرح شما روی نان نمایان شود. این دستگاه توسط یک اپلیکیشن موبایل کار می کند که می توانید در اپلیکیشن طرح تان را انتخاب کنید تا روی نان تُست شما چاپ شود. اپلیکیشن روی گوشی شما نصب می شود و گوشی توسط بلوتوث با دستگاه ارتباط می گیرد. درون اپلیکیشن امکان طراحی یا تایپ موارد دلخواه نیز وجود دارد. این دستگاه را احتمالا در اواخر سال ۲۰۱۷ در بازار مشاهده خواهیم کرد.


پیاده روی در بعدی جدید

این اختراع کمی عجیب به نظر می رسد، پیاده روی بصورت عمودی! این اختراع اجازه می دهد تا بصورت عمودی پیاده روی کنید. یک چیزی مثل بالا رفتن از پله یا استفاده از آسانسور اما به طریقی که با صرف انرژی کمتر می توانید با پیاده روی بصورت عمودی بالا بروید!


ضبط صدا و پیامگیر متفاوت

دو دانش آموز تیز هوش از دانشگاهی در توکیو یک دستگاه ضبط صدای عجیب را اختراع کردند که تاکنون ندیده ایم. برای ضبط صدا کافیست قوری را از جای خود بلند کنید و صحبت کنید. نفر بعد از شما برای شنیدن صدای ضبط شده تان فقط لازم است تا درب قوری را بردارد تا صدای ضبط شده پخش شود. برای پاک کردن صدای ضبط شده کافیست مانند ریختن آب قوری را برعکس کنید!


دوچرخه ای که میچرخد

این دوچرخه با نام Trocadero Fixie عملکردی عجیب دارد. قسمت پشتی دوچرخه می تواند به اختیار دوچرخه سوار جدای از بدنه جلویی دوچرخه بچرخد.


دستگاهی مخصوص چُرت زدن

حتما تجربه چرت زدن در حالت نشسته روی مبل یا حتی داخل ماشین را داشته اید و تجربه بعد افتادن سر به چپ و راست شما را آزرده است. این اختراع که NodPod نام دارد از فوم نرم و ظریفی ساخته شده است که سر شما را به سمت بالا نگه می دارد و مانع از افتادن سرتان می شود. در پشت NodPod یک کش قرار دارد که به پشت صندلی انداخته می شود تا در حرکت ها از جایش تکان نخورد.


لباس مخصوص سگ ها برای دفاع

یکی دیگر از اختراعات جالب سال ۲۰۱۶ لباسی مخصوص سگ ها است. این لباس که مخصوص سگ ها طراحی شده است سگ ها را در مقابل حملات حیوان های دیگر محافظت می کند. بر روی این لباس خارهایی تیز و دو شوک الکتریکی برای دفع حملات وجود دارد.


گرامافونی معلق در هوا

این گرامافون عجیب کارایی مانند دیگر گرامافون ها دارد و کاری فراتر از پخش موسیقی برای تان انجام نمی دهد. اما قسمت عجیب این دستگاه معلق بودن صفحه پلاستیکی است که بالاتر از سطح دستگاه قرار می گیرد.


قایقی جالب برای استراحت

ریلکس کردن در قایق میان یک برکه و تاب خوردن یکی از لذت بخشترین کارهاست. این اختراع که ترکیبی از یک ننو و قایق است لذت تاب خوردن در قایق را فراهم می کند.


تشک مخصوص تشخیص خیانت

این تشک که دارای چندین سنسور تشخیص رابطه است، می تواند خیانت را بر روی تشک تشخیص دهد و این اخطار را به صورت نوتیفیکیشن از طریق اپلیکیشنی روی گوشی صاحب اصلی تشک اطلاع رسانی کند.


نظر خود را بنویسید

avatar