یک کودک ۶ ساله موفق شد تا Touch ID را شکست دهد !

یک کودک ۶ ساله موفق شد تا Touch ID را شکست دهد !

کودکان می توانند بسیار باهوش باشند و کارهای عجیب و غریبی کنند که همه را هیجان زده کند. این دقیقا همان کاری است که دختر بچه ای ۶ ساله با Touch ID آیفون مادرش انجام داده. اشلی هوول دختر ۶ ساله ای است که با بازیگوشی خاصی، موفق به Unlock کردن آیفون مادر خود می شود. این که وی چه کاری با گوشی مادرش کرده را در ادامه خواهیم خواند.

زمانی که این دختر بچه شش ساله متوجه شد مادرش روی کاناپه به خواب عمیقی فرو رفته، آیفون وی را برداشته و با گذاشتن انگشت مادرش روی اسکنر Touch ID، موفق با باز کردن آن شده. وی پس از این کار به وبسایت آمازون رفته و ۴ آیتم مربوط به پوکمون را سفارش داده. پس از اینکه مادر از خواب بیدار شده، متوجه خریدها شد. چرا که ایمیل تایید سفارش به گوشی وی فرستاده شده بود. مادر متوجه شد که این شیطنت را دخترش مرتکب شده و ۴ آیتم مرتبط با پوکمون را به مبلغ ۲۵۰ دلار از آمازون خریده است.

به گفته مادر وی، اشلی از کاری کرده بود بسیار هیجان زده شده بود و با ذوق و شوق فراوان آن را برای مادرش تعریف کرده. اینکه چگونه موفق به Hack کردن حسگر Touch ID شده و سفارش مورد نظر خود را طوری سفارش داده که مستقیما به در خانه بیاید.  البته مادر وی موفق شد تا با پس دادن این محصولات، تمام پول خود را پس بگیرد.

جالب است که همه ما از چنین تکنولوژی های امنیتی استفاده کرده و خیال می کنیم گوشیمان از هر جهت دارای امنیت است. در حالی که با کمترین حواس پرتی، یک کودک ۶ ساله هم می توان از آن ها بگذرد.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar