بازی کلش آو کلنز به دلیل ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز در ایران فیلتر شد!

بازی کلش آو کلنز به دلیل ترویج و آموزش اعمال خشونت‌آمیز در ایران فیلتر شد!

ماه گذشته بود که اختلالات بازی کلش آو کلنز سروصدای زیادی به پا کرد و کاربران زیادی گزارش دادند که دسترسی به این بازی در ایران برایشان مقدور نیست. این در حالی بود که بنیاد ملی بازی های رایانه ای دلیل این اتفاق را اختلالات اینترنت داخلی دانست و خیلی طول نکشید که مشکل اتصال به بازی برای کاربران داخل ایران برطرف شد.

اما ماجرا به همینجا ختم نشد. دیروز خبری در خبرگذاری های رسمی منتشر شد مبنی بر اینکه معاون دادستان کشور این بازی را ترویج و آموزش اعمال خشونت آمیز دانست و فیلتر شدن بازی کلش آو کلنز را قطعی دانست. در همین حین کاربران زیادی امروز و دیروز گزارش داده اند که در حالی که از اینترنت با سرعت بالا استفاده می کنند، دسترسی به بازی برایشان مقدور نیست. البته به نظر تنها دلیل فیلتر شدن کلش آو کلنز آموزش خشونت نیست و خروج حجم زیاد ارز و شکایات بسیاری از خانواده ها از اعتیاد فرزندانشان به این بازی، از دلایل دیگر محدودیت کلش آو کلنز در ایران است.

پس اینکه از دیروز اختلالات بازی برای کاربران دوچندان شد، امروز نیز کافه بازار که همکاری خوبی با کمپانی سوپرسل(سازنده بازی کلش آو کلنز) داشت، این بازی را از روی بازار حذف کرد. این درحالیست که دیگر بازی های کمپانی سوپرسل که سبکی شبیه به بازی کلش آو کلنز دارد بدون هیچ مشکلی در ایران باز می شود و روی کافه بازار نیز قرار دارد.

پس از اعمال محدودیت و خبر فیلتر شدن کلش آو کلنز تعدادی از وبسایت های مطرح انگلیسی نیز این خبر را منتشر کردند و این اتفاق بازتاب گسترده ای در جهان داشته است. وبسایت فون آرنا نیز در این رابطه مطلبی را با عنوان “بازی کلش آو کلنز به علت ترویج خشونت در ایران محدود شد” را منتشر کرده است.

البته کاربران در ایران به این روند فیلترینگ بازی ها عادت دارند و چند ماه گذشته نیز شاهد فیلتر شدن بازی محبوب پوکمون گو نیز بودیم. با این حال باید صبر کنیم و ببینیم تصمیم نهایی مسئولین برای گیمیر های ایرانی که تعدادشان کم نیست چه خواهد بود. ما در دیجی شو نیز اخبار و اتفاقات مربوطه را منتشر خواهیم کرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar