نینتندو مقصر اصلی در شکست Super Mario Run !

نینتندو مقصر اصلی در شکست Super Mario Run !

پس از انتشار اخبار، مبنی بر اینکه جدیدترین بازی شرکت نینتندو، یعنی Super Mario Run در جداول App store در رتبه اول قرار داشته و از لحاظ تعداد دانلود موفق به زدن رکورد شده، این بازی پس از گذشت ۲ هفته از زمان عرضه اش دیگر در صدر جدول هیچ کدام از App storeها حضور ندارد. جالب اینجاست که تنها ساعاتی پس از انتشار بازی، سهام شرکت نینتندو پس از انتشار نقدهای منفی و ضعیف از طرف کاربران به شدت افت کرد و باعث نا امید شدن سرمایه گذاران شد. نینتندو مقصر اصلی در شکست Super Mario Run است.

با اینکه این بازی یک شکست برای نینتندو به حساب می آید، اما کیفیت بازی باعث و بانی آن نبود. Super Mario Run یک بازی بسیار خوش ساخت و بدون باگ است. اما مشکلی که دارد این است که بسیار سریع یکنواخت و تکراری می شود. شما به طور کلی ۲۴ مرحله را تجربه خواهید کرد که با توجه به اینکه برای آن باید ۱۰ دلار بپردازید، کمی محدود است. در مقایسه با Super Mario Run، نسخه قبلی این بازی دارای ۳۲ مرحله بود. بسیاری بر این تصور بودند که شرکت نینتندو احتمالا در آپدیت های پیاپی، مراحل بیشتری را به بازی اضافه خواهد کرد که البته این ایده فورا توسط نینتندو رد شد.

علت دیگر شکست این بازی مدل کسب درآمد آن بود که می توانست بهتر باشد. مانند بسیاری از بازی های امروزی، شما می توانید مراحل ابتدایی بازی را به صورت کاملا رایگان تجربه کنید و اگر تمایل داشتید، ۱۰ دلار برای تمام مراحل پرداخت کنید. در واقع شما با یک بار پرداختن ۱۰ دلار می توانید برای همیشه تمام مراحل بازی را تکرار کنید. نکته اصلی هم همین است. زمانی که شما مراحل یک بازی را به طور کامل طی می کنید و هیچ بخش دیگری برای تجربه آن ندارید، دیگر سمت آن بازی نخواهید رفت. مشکل Super Mario Run هم دقیقا همین بود چرا که شما پس از به اتمام رسانیدن مراحل بازی دیگر هیچ محتوایی برای تجربه ندارید.

شکست Super Mario Run

نه آپدیتی که مراحل جدید را به بازی اضافه کند و نه بخش چندنفره ای که شما بتوانید بازی جدیدی را تجربه کنید. نینتندو قطعا می توانست مدل بهتری را برای کسب درآمد از این بازی محبوب طراحی کند. نینتندو صرفا با عرضه آپدیت های منظم می توانست کاربران و طرفداران این بازی را برای پرداخت بیشتر پول در قبال مراحل بیشتر وسوسه کند.

دلیل دیگری که می توان از آن برای شکست این بازی نام برد، هایپ و تبلیغات بسیار زیادی بود که نینتندو برای این بازی کرد. هایپی که پس از انتشار بازی یقه خود نینتندو را گرفت. همه می دانند که این لوله کش ایتالیایی چقدر محبوب و دوست داشتنی است و مردم چقدر با بازی های گذشته آن خاطره دارند. می توان گفت نینتندو از این حس نوستالژیک سوء استفاده کرده و با ایجاد هایپ، سعی در بالا بردن فروش خود کرد. همه انتظار داشتند Super Mario Run تبدیل به یک بازی اسطوره ای شود. چرا که این اولین بار بود که این بازی برای گوشی های هوشمند عرضه می شود. اما این طور نشد و نقدهای ضعیف از سمت کاربران باعث شکست این بازی شد. دلیل این هم که بازی رکوردزنی کرد، صرفا علاقه شدید مردم به این بازی بود و آن ها بخاطر علاقه شدیدی که به این بازی داشتند، شروع به دانلود بازی کردند.

ما و لوله کش محبوبمان لیاقت بازی بهتری داشتیم اما نینتندو با سوء استفاده از علاقه شدید ما به این بازی، صرفا یک بازی ناقص را به بازار عرضه کردند. این شکست قطعا باعث بدبینی کاربران به این شرکت خواهد شد و نینتندو باید در قبال آن پاسخگو باشد!


 

 

نظر خود را بنویسید

avatar