گوشی های گلکسی سری A سامسونگ معرفی شدند(مدل ۲۰۱۷)

گوشی های گلکسی سری A سامسونگ معرفی شدند(مدل ۲۰۱۷)

سامسونگ رسما از گوشی های گلکسی سری A شامل A3، A5 و A7 مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد. هر سه مدل گفته شده اوایل همین ماه ژانویه در کشور روسیه عرضه خواهد شد و انتظار می رود طی چند هفته آینده در بازار جهانی نیز عرضه و برای خرید در دسترس کاربران قرار گیرد.

سامسونگ در معرفی این گوشی ها اشاره ای به قیمت آنها نکرد اما طبق آخرید گزارشات گفته شده است که گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ با قیمت ۳۷۸ دلار و گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ نیز با قیمت ۴۲۴ دلار عرضه خواهد شد و قطعا گوشی گلکسی A3 مدل ۲۰۱۷ از دو گوشی دیگر ارزان تر خواهد بود. همانطور که قبلا در شایعات اشاره شده بود این سه گوشی در رنگ های مشکی، طلایی، آبی و صورتی توسط سامسونگ معرفی شدند.

اما برویم به مشخصات گوشی ها، مدل ارزان تر یعنی گلکسی A3 مدل ۲۰۱۷ مجهز به یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی آمولد با رزولوشن اچ دی ۷۲۰ است که از سنسور اثر انگشت و یو اس بی تایپ سی نیز بهره می برد. در قلب این گوشی پردازنده هشت هسته ای ۱٫۶ گیگاهرتزی با ۲ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت که تا ۲۵۶ گیگابایت با حافظه جانبی قابل ارتقا می باشد، قرار گرفته است. در پشت این گوشی باتری ۲۳۵۰ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته است. دوربین اصلی گوشی ۱۳ مگاپیکسل و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسل می باشد.

اما گوشی میان رده گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ از یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰ بهره می برد. دوربین اصلی A5 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسل می باشد. دیافراگم هر دو دوربین ۱٫۹ است. گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ مجهز به پردازنده هشت هسته ای ۱٫۹ گیگاهرتزی با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت است که لطفت درگاه میکرو اس دی امکان افزایش حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد. درون این گوشی یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته است و همانند گوشی A3 این گوشی هم دارای سنسور اثر انگشت و یو اس بی تایپ سی می باشد.

اما میرسیم به گلکسی A7 که از نظر انداره ای بزرگترین مدل سری گلکسی A سامسونگ به حساب می آید. گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰ دارد و دوربین آن دقیقا همانند گلکسی A5 می باشد(دوربین اصلی و دوربین سلفی هر دو ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم ۱٫۹). گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ مجهز به پردازنده هشت هسته ای ۱٫۹ گیگاهرتزی با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل  ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت می باشد. این گوشی هم مانند دو گوشی دیگر سری A از یو اس بی تایپ سی و سنسور اثر انگشت نیز بهره می برد.

دو گوشی گلکسی A5 و گلکسی A7 (مدل ۲۰۱۷) مجهز به تکنولوژی شارژ سریع نیز هستند و هر سه گوشی معرفی شده دارای گواهینامه IP68 هستند که به معنای ضد آب و ضد گرد و غبار بودن آنها می باشد. جنس بدنه گوشی ها از فلز با کیفیت و شیشه منحنی می باشد. متاسفانه هر سه گوشی با اندروید مارشمالو ۶٫۰٫۱ بصورت پیش فرض عرضه خواهند شد اما خبر خوب اینجاست که سامسونگ به زودی اندروید ۷ نوقا را برای این گوشی ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

منبع: Phone Arena


 

نظر خود را بنویسید

avatar