لنوو از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر هولوگرافیک ویندوز رونمایی کرد

لنوو از هدست واقعیت مجازی مبتنی بر هولوگرافیک ویندوز رونمایی کرد

لنوو برای اولین بار هدست خود را به نمایش گذاشت، یک نمونه اولیه از دستگاهی که با پلتفرم ویندوز هولوگرافی مایکروسافت کار می کند. در کنار هدست های دیگر  Oculus Rift و HTC Vive، هدست لنوو به طور قابل محسوسی کوچکتر و سبک تر بوده و وزنی حدود ۳۵۰ گرم دارد که از هدست Vive که ۵۵۵ گرم وزن دارد سبک تر می باشد. طراحی بسیار راحت آن الهام گرفته از هدست پلی استیشن می باشد و همچنین لنز هایی که روبروی چشمان کاربر با تسمه ای چرم متصل شده است.

این هدست از دو پنل OLED با رزولوشن ۱۴۴۰x1440 استفاده کرده که وضوح تصویر بالاتری از دو هدست دیگر دارد. متاسفانه نمونه اولیه این دستگاه هنوز کاملا بررسی نشده، بنابراین ما نمی توانیم درباره نوع عملکرد و یا کیفیت تصویر این هدست صحبت کنیم.

سوالی دیگر درباره نحوه عملکرد این دستگاه است. این دستگاه از داخل و خارج استفاده کرده، شش درجه آزادی در ردیابی داشته و اینکار باعث می شود که نیازی به دوربین خارجی نباشد. اما ما هنوز نمیدانیم که ویندوز هولوگرافیکی چگونه روی این دستگاه پیاده سازی شده  و نحوه عملکرد آن چگونه است. لنوو همچنین از هیچ حسگر حرکتی استفاده نکرده و به جای آن بر ویژگی های ویندوز هولوگرافی تکیه کرده است.

همانطور که شما از عملکرد این هدست آگاه هستید، لنوو گفته است که همه برنامه های فروشگاه های ویندوز برای بیننده در حالت شناور کار خواهد کرد و بعضی از برنامه های هولولنز نیز به این پلتفرم تبدیل شده است. هدست لنوو دو دوربین در جلو دارد که برنامه های ترکیبی واقعیت بدون نیاز به هولولنز قابل اجرا می باشد. ( کیفیت تصاویر این دوربین ها هنوز برای ما واضح نیست).

این هدست بی نام سال آینده با قیمتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد و احتمالا قیمت آن به ۳۰۰ دلار نزدیک تر خواهد بود.

منبع: theverge.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar