مایکروسافت با کنسول اسکورپیو شمشیر را از رو بسته است !

مایکروسافت با کنسول اسکورپیو شمشیر را از رو بسته است !

بالاخره وارد سال ۲۰۱۷ شدیم. سالی که شاید بتوان از آن به عنوان بهترین سال کنسول های نسل هشتم یاد کرد. چرا که در این سال قرار است بازی های فوق العاده بزرگی برای هر دو کنسول اکس باکس وان خصوصا پلی استیشن ۴ منتشر شود. اما شاید بزرگترین محصولی که قرار است در این سال عرضه شود، جدیدترین کنسول شرکت مایکروسافت، اکس باکس اسکوشرپیو می باشد. کنسولی که مایکروسافت از آن به عنوان “هیولا” نام برده و قدرت پردازش ۶ ترافلاپسی دارد. آرون گرینبرگ، رییس بازاریابی مایکروسافت به تازگی در مورد این کنسول صحبت کرده که در ادامه با هم خواهیم خواند.

جدیدترین کنسلول مایکروسافت که اسم رمز آن اسکورپیو است، قرار است کنسول “میان نسلی” این شرکت باشد. البته با قدرت ۶ ترافلاپسی که این کنسول دارد، شاید بتوان از آن به عنوان یک کنسول نسل نهمی یاد کرد. این کنسول در تعطیلات ۲۰۱۷ (احتمالا ماه نوامبر) به‌ صورت رسمی معرفی  خواهد شد. اما هنوز اطلاعات کاملی از این کنسول اعلام نشده و ما تنها اطلاعاتی که از این کنسول داریم،قدرت پردازش شش ترافلاپسی گرافیکی آن است. با این مشخصات، “اسکورپیو” به قوی‌ ترین کنسول عرضه شده تاریخ تبدیل خواهد شده. آرون گرینبرگ در حساب رسمی توییتر خود با تبریک سال نو درباره اکس‌ باکس اسکورپیو چنین توییت کرد:

سال ۲۰۱۷، سال پروژه اسکورپیو، رسید. آماده دیدن هیولا هستید؟!

 

شرکت مایکروسافت در E3 سال گذشته پروژه اسکورپیو را معرفی کرد. با توجه به سخت افزار فوق العاده قدرتمند این کنسول، آن را واقعا باید یک هیولا دانست. اسکورپیو دارای یک پردازنده هشت هسته‌ ای بوده و شش ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی و همچنین از ۳۲۰ گیگابایت پهنای باند برخوردار است. طبق گفته های فیل اسپنسر، اسکورپیو قدرتمند ترین کنسولی است که تا به‌ امروز ساخته شده و می‌ تواند بازی‌ ها را بدون فشرده سازی با رزولوشن واقعی ۴K اجرا کند.

نکته دیگری که باید حتما به آن اشاره داشت، قیمت این کنسول است که به طور قطع گرانتر از ۴۰۰ دلار خواهد بود. با توجه به اینکه کنسول پرو هم اکنون قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد و احتمالا پس از عرضه اسکورپیو، قیمت آن به ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار هم خواهد رسید، فروش اسکورپیو تحت تاثیر خود قرار خواهد گرفت.


 

نظر خود را بنویسید

avatar