در شب سال نو ۶۳ میلیارد پیام از طریق WhatsApp ارسال شده

در شب سال نو ۶۳ میلیارد پیام از طریق WhatsApp ارسال شده

WhatsApp محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در دنیاست که ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. حال تصور کنید این سرویس از لحاظ میزان پیام های ارسالی رکوردشکنی کند. WhatsApp در شب سال نو موفق به چنین کاری شد و کاربران ۶۳ میلیارد پیام ارسال کردند. این ۶۳ میلیارد پیام ارسالی، شامل ۷٫۹ میلیارد عکس و ۲٫۴ میلیارد ویدئو می باشد. این در حالی است که سال گذشته مارک زاکربرگ اعلام کرد که اپلیکیشن Messenger و WhatsApp جمعا روزی ۶۰ میلیارد پیام را جا به جا می کنند.

در سال ۲۰۱۴، فیسبوک موفق شد تا WhatsApp را به مبلغ ۲۱ میلیارد دلار خریداری کند. اما از آن زمان فیسبوک تغییرات گسترده ای را به این اپلیکیشن اضافه کرده. از این تغییرات می توان به کد-گذاری end-to-end، تماس تلفنی، تماس تصویری و پشتیبانی از تصاویر GIF اشاره کرد.

در واقع می توان گفت WhatsApp به بهترین وجه ممکن سال ۲۰۱۶ را به پایان رسانید. اما با توجه به تغییرات بسیار زیادی که فیسبوک روی WhatsApp اعمال کرده، اصلا تعجبی نیست که این رکورد به زودی، و در شب سال نوی امسال شکسته شود. گفتنی است که فیسبوک با خرید اپلیکیشن های موفق مانند WhatsApp و Instagram، سهم خود از بازار را افزایش داد و باعث شده این شرکت جزو ۵ شرکت پرارزش دنیا شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar