تصاویری از طرح های iPod-مانند مدل های قدیمی آیفون منتشر شد

تصاویری از طرح های iPod-مانند مدل های قدیمی آیفون منتشر شد

امروز پیشرفت تکنولوژی آنقدر سریع شده که هر ساله با نوآوری های بسیاری در صنعت موبایل رو به رو می شویم. اما این اتفاق اولین بار در سال ۲۰۰۷ و با آیفون افتاد. زمانی که آیفون اولیه معرفی و عرضه شد، کیبوردهای فیزیکی دیگر جایی در گوشی نداشتند و به جای آن ها صفحه های لمسی تعبیه شد. اما شاید اولین محصولی که اپل را از دیگر کمپانی ها متمایز کرد، iPod بود. این محصول دوست داشتنی توانست به محبوب ترین وسیله پخش موسیقی تبدیل شود. یکی از نقاط قوت و دلایلی که iPod را به به آن مرحله رساند، صفحه لمسی دایره شکلی بود که با چرخاندن انگشت خود روی آن می توانستید بین تمام آهنگ ها حرکت کرده و از میان آن ها یکی را انتخاب کنید.

همین صفحه لمسی بود که جست و جو میان هزاران آهنگ را آسان می کرد. به تازگی یکی از کاربران درونی اپل تصاویری را منتشر کرده که طرح آیفون های اولیه را نشان می دهد. همان طور که از عکس ها مشخص است، قرار بوده آیفون هم طرحای iPod-مانند داشته باشد و از یک صفحه دایره ای شکل و لمسی بهره ببرد. همین طرحی که عکسش را مشاهده می کنید ممکن بود تبدیل به آیفون اولیه شود اما این طور نشد و اپل با طراحی آیفونی که همه آن را می شناسیم، تمام طرح های اولیه را نابود کرد.

iPod-مانند

آقای Sonny Dickson در این باره گفت که در شکل اپل یک شغل مجزا برای نابود کردن طرح های اولیه و آزمایشی وجود دارد. ظاهرا کسی که مسئول نابودی این طرح iPod-مانند بوده کارش را خوب انجام نداده که عکس آن به تازگی منتشر شده. اگر به جای آیفونی که همه می شناسیم، همین طرح به مرحله ساخت و عرضه می رسید، شاید الان گوشی هایی که داشتیم را با طراحی متفاوتی می دیدیم.


 

نظر خود را بنویسید

avatar