طبق گزارش منتشر شده، گیمرها در حال ترک کنسول ها هستند

طبق گزارش منتشر شده، گیمرها در حال ترک کنسول ها هستند

زمانی بود که هر ۶ سال نسل کنسول های بازی به اتمام می رسید. اما این اتفاق در نسل هشتم کنسول ها اتفاق نیفتاد و دو کنسول پلی استیشن ۴ و اکس باکس وان، عمری ۳ ساله داشتند. البته این نکته را توجه داشته باشید که سونی و مایکروسافت از این کنسول ها پشتیبانی خواهند کرد اما اینکه این دو شرکت تنها پس از گذشت ۳ سال از عرضه این کنسول ها، محصولات جدید و قوی تری عرضه کردند کمی عجیب بود.

بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که کنسول های بازی به سمت تبدیل شدن به کامپیوترهای شخصی پیش می روند چرا که تنها پس از ۳ سال مدل تازه ای از آن ها معرفی شد. پیش تر گیمرها کنسول ها را به این علت خریداری می کردند که مقرون به صرفه بود. کوچ گیمرها از کنسول های بازی به سمت کامپیوترهای شخصی مسئله تازه ای نبوده و بسیاری از کارشناسان آن را پیش بینی کرده بودند. حتی مدیرعامل پلی استیشن، اندرو هاوس، نیز دلیل عرضه کنسول های میان-نسلی را جلوگیری از کوچ گیمرها به کامپیوترهای شخصی اعلام کرده بود. اما با تازگی شخص دیگری هم در این مورد صحبت کرده که در ادامه با هم خواهیم خواند.

تیم سویینی (Tim Sweeney)، موسس شرکت اپیک گیمز (Epic Games) و خالق موتور بازی‌سازی آنریل (Unreal)، طی مصاحبه ای با وبسایت Glixel در این باره گفت:

“افرادی که در سن جوانیشان هستند بیشتر با گوشی های خود مشغول بازی هستند. آن ها دیگر بیش از ۴ ساعت پای کنسول نمی نشینند بلکه طی روز با گوشی خود به بازی کردن مشغول می شوند.”

البته چنین صحبت هایی زمان زیادی است که گفته می شود. بسیاری اعتقاد داشتند که کنسول های بازی به فراموشی سپرده خواهند شد اما با فروشی که کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ داشتند خلاف این ادعا اثبات شد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar