پیتر تیل اعتقاد دارد که دوران باشکوه اپل به پایان رسیده است

پیتر تیل اعتقاد دارد که دوران باشکوه اپل به پایان رسیده است

آقای پیتر تیل که یکی از میلیاردرهای Silicon Valley است در مورد آینده این شرکت کمی دودل بوده و اعتقاد دارد که دوران باشکوه اپل به پایان خود نزدیک می شود. ایشان یکی از اعضای هیئت مدیره فیسبوک بوده و همچنین به “پدرخوانده مافیای PayPal” مشهور است. ایشان به تازگی طی یک پرسش و پاسخ “آری-خیر” که توسط New York Times برگزار می شود یه سوالاتی پاسخ داده که در ادامه با هم خواهیم خواند. پس در ادامه مطلب همراه ما باشید!

زمانی که از آقای تیل پرسیده شد که آیا اعتقاد دارد دوران شرکت اپل به پایان رسیده است، وی پاسخ داد:

آری! اپل دیگر نوآوری خود را از دست داده. همه ما دقیقا می توانیم حدس بزنیم که آیفون بعدی چه شکلی است. البته این تقصیر نیم کوک نیست اما اپل در زمینه آیفون دیگر نوآوری خود را از دست داده.

در واقع حرفی که آقای تیل زده این است که اپل بسیار بیش از حد به آیفون وابسته است. آمار نشان می دهد که ایشان کاملا درست می گوید. بیش از ۶۰% درآمد شرکت اپل از آیفون است. همچنین اینکه سود سالیانه این شرکت پس از ۱۴ سال افت کرد. اما با این حال وضعیت شرکت اپل هنوز هم فوق العاده است و تیم کوک و همکارانش تمام تلاش خود را می کنند تا مدل بعدی آیفون را با تغییرات بسیار بیشتر و نوآورانه ای روانه بازار کنند.

اپل به شدت نیاز به یک محصول انقلابی دارد تا بتواند دوباره به شکوه خود بازگردد. آیفون ۸ می توان فرصت اپل برای بازگشت به اوج باشد. طبق شایعات و اخباری که در مورد آیفون ۸ منتشر شده، می توانیم منتظر عرضه یک آیفون به همراه صفحه OLED گوشه-به-گوشه باشیم. با توجه به اینکه آیفون ۷ از نظر نوآوری ناامید کننده بوده، می توان آیفون ۸ را یک محصول بسیار مهم برای اپل دانست.


 

نظر خود را بنویسید

avatar