اپل و ثبت پتنتی منحصر به فرد برای آیفون بدون حاشیه!

اپل و ثبت پتنتی منحصر به فرد برای آیفون بدون حاشیه!

شایعه شده است که اپل برای کاربران یک سورپرایز دارد و می خواهد از صفحه نمایش OLED منحنی استفاده کند، به علاوه از این صفحه نمایش در گوشی های آیفون ۷ اس و ۷ پلاس اس یا  به نام دیگری استفاده خواهد کرد. نقطه قابل توجه این گوشی صفحه نمایش بدون حاشیه OLED می باشد که نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی را به صفر می رساند.

می دانیم که سامسونگ در استفاده از پنل های منعطف OLED برای گوشی ها بسیار خوب عمل کرده است، اما داستان درباره صفحه نمایش های بدون حاشیه چگونه است؟ در فرورفتگی بالای گوشی ها امروزی، ما می توانیم ببینیم که چندین اجزای ضروری آنجا قرار دارد، از جمله، شکاف خروجی صدای گوشی، دوربین جلو، چراغ و حسگر های مجاورتی، فلاشر اطلاع رسانی و حتی فلش LED و حسگر عنبیه. آیا این قسمت دیگر وجود نخواهد داشت یا کوچک تر خواهد شد؟

به تازگی شیائومی با معرفی گوشی شیائومی Mi Mix سرنخ تازه ای به ما داد، این گوشی یک پنل ۶٫۴ اینچی دارد که بدنه گوشی بیشتر شبیه به گوشی های ۵٫۷ اینچی می باشد. با قرار دادن کوچیکترین دوربین سلفی موجود، استفاده از سرامیک فیزوالکتریک سیستم های صوتی برای تماس های تلفنی، و جایگزینی حسگرهای سونار به جای حسگرهای مادون قرمز معمولی. با این حال ممکن است اپل پا را فراتر گذاشته و همه این عناصر در زیر صفحه نمایش قرار دهد و با یک فضای خالی کوچک به آنها دسترسی داشته باشد.

بله، این دقیقا همان چیزی است که اپل به تازگی کشف کرده است، منافذ میکروسکوپی در صفحه نمایش که از نظر چشم انسان نامرئی بوده و تاثیری روی دید انسان نمی گذارد. با این حال ما ممکن است به بلندگوی زیر صفحه نمایش، دوربین و سنسورها دسترسی داشته باشیم اما باید شاهد عملکرد دقیق آن باشیم. سوراخ ها اشکال و موقعیت های مختلفی دارند و به پیکسل های واقعی صفحه نمایش وابسته می باشد، این سوراخ ها باید بسیار ریز و ساده باشند. این یک رویکرد بسیار بنیادی است، و نیازمند صفحه نمایش OLED می باشد، چرا که صفحه نمایش LCD نیازمند یک نور پس زمینه دائمی است. شایعات حاکی از استفاده اپل از صفحه نمایش OLED است و ممکن است هرچه زودتر اختراع جدید اپل تحقق یابد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar