اپلیکیشن محبوب WhatsApp، آنچنان هم دارای امنیت نیست!

اپلیکیشن محبوب WhatsApp، آنچنان هم دارای امنیت نیست!

همان طور که می دانید، اپلیکیشن WhatsApp ، محبوب ترین برنامه پیام رسان در دنیاست. این برنامه بخاطر امنیتش شهرت بسیاری پیدا کرده بود اما در روز جمعه، روزنامه The Guardian مطلبی را منتشر کرد که نقاظ ضعف این اپلیکیشن را نمایش می داد. با توجه به مطلبی که این نشریه منتشر کرده، یک شخص سوم می تواند با استفاده از این نقاط ضعف، پیام های شما را بخواند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید!

در همان روزی که این مطلب توسط نشریه The Guardian منتشر شد، شرکت فیسبوک بیانیه ای منتشر، و در آن اعلام کرد که چنین پیشامدی اصلا یک “Backdoor” یا باگ نیست و طراحی سیستم WhatsApp است. فیسبوک در ادامه اعلام کرد که این “درِ پشتی” به سرورهای فیسبوک متصل نیست، بلکه اطمینان حاصل می کند که میلیون های پیام ارسالی به صورت روزانه، به مقصد خود می رسند. پس از این بیانیه، شرکت Open Whisper Systems (سازنده اپلیکیشن Signal) که طراح الگوریتم امنیتی WhatsApp است هم آن را تایید کرد.

اینکه آیا این باگ یک Backdoor است یا نه، هنوز هم مشخص نیست اما آقای توبیاس بولتر، این باگ را به صورت عملی اجرا کرده و طی آن، وی می تواند پیام های متنی و تماس های صوتی کاربران را هک کند. از وی پرسیده شد که آیا وی چنین مشکلی را به فیسبوک اعلام کرده بوده یا نه، او پاسخ مثبت داد. آقای توبیاس این مشکل را در ماه آپریل ۲۰۱۶ به فیسبوک اطلاع داده بوده اما فیسبوک در پاسخ به وی اعلام کرده بوده که چنین چیزی اصلا باگ نبوده و فقط طراحی سیستم WhatsApp می باشد.

اینکه حرف کدام جبهه را باور کنیم کمی پیچیده شده. از طرفی بسیاری از کارشناسان امنیتی طرف توبیس را گرفته اند. اما از سوی دیگر، شرکت Open Whisper Systems توسط بسیاری از کارشناسان امنیتی مانند ادوارد اسنودن مورد تایید است. چیزی که از آن اطمینان داریم این است که در آینده ای نزدیک اطلاعات بیشتری در این مورد کسب خواهیم کرد.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar