نگاهی اجمالی به جدیدترین محصول HTC، گوشی HTC U Ultra

نگاهی اجمالی به جدیدترین محصول HTC، گوشی HTC U Ultra

شرکت تایوانی HTC، به تازگی جدیدترین محصول خود را به نام HTC U Ultra معرفی کرده. این گوشی جدیدترین محصول از سری تازه U این شرکت به حساب می آید. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی اجمالی به این محصول بیاندازیم. پس در ادامه مطلب، همراه ما باشید!

 

با اینکه حین معرفی این محصول در مراسم شرکت HTC، از آن به عنوان یک پرچمدار نام برده نشد، اما این گوشی جدید ویژگی های بسیاری را یدک می کشد که شما آن ها را در گوشی های پرچمدار مشاهده می کنید. یکی از این ویژگی ها، وجود صفحه Sapphire روی گوشی می باشد. این نوع صفحه شهرت بسیار زیادی به مقاومت در برابر خش دارد. این صفحه معمولا روی محصولات گران قیمت، مانند گوشی های Vertu و ساعت های گران مشاهده می شود.

اما شرکت HTC اعلام کرد که تعداد محدودی از گوشی های U Ultra با چنین صفحه ای عرضه خواهند شد و مدل های معمولی این محصول با همان صفحات Gorilla Glass 5 عرضه می شوند. صفحه نمایش این گوشی ۵٫۷ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰* ۲۵۶۰ بوده، که شرکت HTC اعلام کرده از پنل Super LCD 5 در آن استفاده شده است.

 

همان طور که در مراسم هم مشخص شد، قسمت بالای صفحه نمایش این گوشی، نواری وجود دارد که در آن Notificationها به نمایش در خواهند آمد. همچنین دستیار هوشمند این شرکت، HTC Sense Companion هم، به شما کمک خواهد کرد تا استفاده بهتری از گوشی خود داشته باشید. طبق گفته های شرکت HTC، این دستیار هوشمند به طور متناوب از کاربر اطلاعات دریافت می کند. به طور مثال اگر شما یک Reminder برای عصر تنظیم کرده اید، دستیار هوشمند به شما اعلام می کند که با توجه به ترافیک سنگین، بهتر است ۲۰ دقیقه زودتر حرکت کنید. یا اگر به طور مثال هوا قرار است بارانی شود، به شما پیشنهاد بردن یک چتر را می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های خاص این محصول، تکنولوژی صدای آن است که در آن تعبیه شده. نام این قابلیت، USonic می باشد و کاری که انجام می دهد این است که ابتدا یک موج صوتی را به داخل گوش کاربر ارسال می کند و سپس نحوه پخش صدا را با توجه به ساختار خاص گوش هر کاربر، تنظیم می کند. متاسفانه امری که دیگر باید به آن عادت کنیم، نبودن جک هدفون در گوشی های امروزی است. این مدل هم از چنین قاعده ای پیروی کرده و به جای آن از هدفون هایی با اتصال USB Type-C استفاده می کند. نکته منفی دیگر، نبود یک مبدل جک ۳٫۵ میلیمتری در جعبه گوشی است.

این گوشی همچنین از ۴ میکروفون کوچک بهره می برد. هدف این میکروفون ها تنها ضبط صدای فوق العاده برای ویدئوهای شما نیست. بلکه آن ها این قابلیت را دارند که به صورت Biometric صدای شما را تشخیص داده و گوشی را Unlock کنند.

شرکت HTC در مراسم معرفی این محصول، زیاد وارد جزئیات دوربین U Ultra نشد. اما چیزی که ما می دانیم این است که این دوربین بسیار شبیه به دوربینی است که در HTC 10 دیدیم. این امر اصلا هم چیز بدی نیست چون دوربین HTC 10 عکس های فوق العاده ای را ثبت کرده. دوربین اصلی این گوشی ۱۲ مگاپیکسل به همراه F1.8 و لنز ضد-خش Sapphire می باشد. تنها نکته منفی دوربین، بیرون-زدگی آن از گوشی است که به هر حال به خاطر میزان تکنولوژی به کار رفته در آن، قابل درک است.

اما بهتر است در مورد سخت افزار و نرم افزار این گوشی صحبت کنیم. این مدل از یک پردازنده ۲٫۱۵ Ghz اسنپدراگون ۸۲۱ SoC و یک رم ۴ گیگابایتی بهره می برد. باتری این گوشی هم ۳۰۰۰ mAh بوده که از تکنولوژی Quick Charge 3.0 استفاده می کند. در بخش نرم افزاری هم، این گوشی از سیستم عامل اندروید ۷٫۰ Nougat استفاده خواهد کرد. با اینکه از این گوشی هیچوقت به عنوان یک پرچمدار یاد نشد، اما قیمت آن در حد یک پرچمدار است. ۷۴۹ دلار، قیمتی است که شما برای نسخه Unlocked آن باید بپردازید. نسخه این گوشی که از صفحه Sapphire استفاده می کند، قطعا گران تر خواهد بود.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar