بالاخره دلایل اصلی انفجار باتری های گلکسی نوت ۷ مشخص خواهد شد !

بالاخره دلایل اصلی انفجار باتری های گلکسی نوت ۷ مشخص خواهد شد !

یکی از فجایع تکنولوژیک سال ۲۰۱۶، خرابی باتری های گلکسی نوت ۷ شرکت سامسونگ بود. جالب است که از این گوشی به عنوان یکی از بهترین محصولات شرکت سامسونگ نام برده می شد که متاسفانه به دلیل نقص در طراحی باتری هایش دچار آتش سوزی می شد. این شرکت کره ای قرار است که در روز سه شنبه یک گزارش کامل را درباره علل اصلی این حادثه منتشر کند. اما نشریه The Wall Street Journal قبل از روز سه شنبه اقدام به انتشار گزارشی در همین مورد کرده است.

طبق گزارشاتی هم که پیش تر در این مورد منتشر شده بود، دلیل اصلی آتش سوزی این گوشی ها، اندازه غیرمعقول باتری ها بوده که باعث داغ شدن بیش از حد باتری ها می شده. باتری های نوت ۷ ساخته دو شرکت Samsung SDI یا Amperex Technology بودند. پس از بروز حواث اولیه، شرکت سامسونگ با این فکر که ممکن است فقط باتری های ساخت SDI باعث وجود این حوادث بوده باشد، گوشی های مجهز به باتری های شرکت SDI را از بازار جمع آوری کرد. اما آن طور که مشخص شد، باتری های شرکت Amperex هم مشکل ساز شد و سرانجام تمام نوت ۷ها توسط سامسونگ جمع آوری شد.

گزارش کامل شرکت سامسونگ توضیحات بیشتری را در مورد جزئیات این فاجعه منتشر خواهد کرد. حادثه ای که مجموعا بیش از ۵ میلیارد دلار برای سامسونگ ضرر به همراه داشت. شرکت سامسونگ تحقیقات را بسیار جدی دنبال کرد و پس از اعلام جمع آوری بیش از ۹۷% از گلکسی نوت ها، سه شرکت مجزا را برای تحقیقات در این مورد استخدام کرد. تحقیقات سامسونگ را به اعمال تغییرات گسترده ای مجاب کرد. این شرکت مراحل تست خود را دگرگون کرد تا در آینده بتواند از چنین حوادثی پیشگیری کند. بهتر است برای گزارش شرکت سامسونگ صبر کنیم تا اطلاعات بیشتری نصیبمان شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar