در بازی The last of us: part 2 بر خلاف دیگر بازی ها شاهد جبهه گیری سیاسی خواهید بود

در بازی The last of us: part 2 بر خلاف دیگر بازی ها شاهد جبهه گیری سیاسی خواهید بود

در دنیای بازی های ویدئویی کمتر شاهد جببه گیری بازی ها در برابر جامعه یا سیاست بوده ایم. شاید این امر در برخی از بازی ها به دلیل داستان خاص بازی زیر پا گذاشته شود اما به طور کلی سازندگان بازی های کامپیوتری معمولا از نقد مستقیم مسائل اجتماعی و سیاسی خودداری می کنند تا تاثیری روی فروش بازی هایشان نداشته باشد. عنوان The last of us یکی از همین بازی های بود که بخاطر داستان منحصربفردش مجبور به مطرح کردن مسائل اجتماعی شد.

همان طور که می دانید، نسخه دوم بازی هم به صورت رسمی معرفی شد و ظاهرا همین روال را در نسخه دوم هم خواهیم داشت. با توجه به گفته‌های نیل دراکمن (Neil Druckmann)، خالق نسخه دوم بازی، وجود چنین چیزی را در بازی The last of us: part 2 نیز تایید کرد.

البته این خبر به صورت ناخواسته توسط دراکمن تایید شد. وی که در حساب توییترش فعال است، در پاسخ به سوال یکی از کاربران چنین حرفی زده بود. یکی از کاربران در مورد نسخه اول بازی کامنتی داده بود و از نیل دراکمن خواست تا از جبهه گیری نسبت به مسائل سیاسی جلوگیری کند تا از زیبایی بازی کاسته نشود. نیل دراکمن در پاسخ به وی چنین چیزی را رد کرده بود و گفت:

“متاسفانه نمی توان از این کار اجتناب کرد. عقاید شخصی تاثیر زیادی بر روی داستان بازی داشته است. به عنوان مثال، قسمت پایانی نسخه اول عقیده و دید شخصی من بود.”

شاید وجود عقاید شخصی در بازی ها چیز زیاد جالبی نباشد اما این چیزی نبود که تاثیر منفی بر روی نسخه اول بازی بگذارد. اما به هر حال چنین چیزی باعث می شود که گیمرها و طرفداران بازی به دسته های مختلف تقسیم شوند. اما چیزی که عیان است، وجود یک داستان فوق العاده می تواند تاثیرات منفی عقاید شخصی در بازی را به حد بسیار کمی برساند.


 

نظر خود را بنویسید

avatar