مقایسه دوربین گوشی های هوشمند: پیکسل XL، آیفون ۷پلاس، سامسونگ اس۷ و الجی V20

مقایسه دوربین گوشی های هوشمند: پیکسل XL، آیفون ۷پلاس، سامسونگ اس۷ و الجی V20

گوشی هایی که برای رقابت بین دوربین هایشان انتخاب کردیم بهترین گوشی های حال و حاضر هستند. گوگل پیکسل XL یکی از نامزدهای بهترین شدن است، اما سه رقیب سر سخت همچون سامسونگ اس ۷ edge، آیفون ۷پلاس و ال جی V20 را پیش رو دارد.

شما ممکن است که تعجب کنید که گوگل پیکسل چه مزیتی نسبت به دیگر گوشی ها دارد. قطعا این موضوع به مگاپیکسل دوربین مربوط نمی شود، وگرنه ال جی V20 بهترین گزینه بود. این موضوع ربطی به بزرگی دریچه دیافراگم ندارد، چون دریچه اس ۷ از همه گوشی ها بزرگ تر بوده و عملکرد بهتری در محیط های با نور کم دارد. مهمتر از همه ، گوگل پیکسل تثبیت کننده نوری تصویر نداشته و این یک نقطه ضعف در محیط هایی با نور کم به حساب می آید. اگر چه گوگل پیکسل دارای بزرگترین سنسور بوده و این سنسور دارای بالاترین پیکسل ها می باشد. این می تواند به روشن تر و بدون نویز شدن تصاویر کمک کند. مهم تر از آن این است که در حالت فوق العاده سریع Auto-HDR قادر به ثبت نقاط تاریک و روشن با بالاترین کیفیت است. حالا اجازه بدهید تئوری را کنار گذاشته و چند عکس واقعی را بررسی کنیم.

صحنه ۱: تایمرهای قدیمی

این تصویر با دوربین گوگل پیکسل XL ثبت شده است

حدس من این است که تعداد کمی از شما این صحنه واقعی را در طول زندگی دیده اید. شما یک Moskvitch 403 را می بینید، یک ماشین چهار در که در دهه ۶۰ در شوروی سابق تولید می شده است. و در پس زمینه یک ۴۰۷ میبیند که ماشین قوی تری است.

به هر حال آنچه را که ما اینجا میبینیم یک صحنه کاملا سرد است. مکانی با دمای زیر صفر و از لحاظ بصری زمینی که با برف پوشیده شده است. این تصویر سرد به بهترین شکل توسط گوگل پیکسل XL و گلکسی اس ۷ edge نشان داده شده است، اگرچه برای تطبیق آیفون کمی کنتراست را بالا ببریم. تصویر ال جی V20 کمی پر جنب و جوش تر بوده، اما دوربینی که ممکن است انتخاب شود جزئیات آسمان را نشان نمی دهد. من باید بگویم که از دقت بالای گوگل پیکسل XL به جزئیات شگفت زده شدم. یک نگاه دقیق به برف هایی رو کاپوت ماشین در حال ذوب شدن است داشته باشید. در این قسمت گوشی گوگل اولین است و ال جی V20 آخرین.


صحنه ۲: پیچک

هدرا مارپیج، که معمولا به نام پیچک انگلیسی شناخته می شود. این گیاه در تمام سال سبز باقی می ماند و نمای زیبایی به دیوارهای قدیمی می دهد. از عصاره آن برای درمان بیماری هایی چون آسم و برونشیت استفاده می شود.

درباره عکس هایی که ما اینجا داریم باید گفت که اولین نکته قابل توجه رنگ ها گرم در تصویر ثبت شده با آیفون است. مطمئنا این عکس تصویر زیبایی است، اما جزئیات به خوبی نپرداخته است. سه گوشی دیگر تصاویر واقعی تری از این صحنه به نمایش گذاشته اند.

تا آنجا که به جزئیات مربوط می شود، هر چهار گوشی کار قابل توجهی انجام دادند. واقعا شگفت انگیز نیست، همه گوشی ها از نزدیک عملکرد خوبی داشته اند. تنها در V20 مناطق بیشتری خارج از فوکوس بود و آن هم در حالتی که شما روی تصویر زوم کنید مشخص می شود.


صحنه ۳: قصر

این تصویر را با گلکسی اس ۷ edge ثبت کرده ایم.

در وضعیت صحیح HDR می تواند تفاوت قابل توجهی در تصاویر ایجاد کند. گلکسی اس ۷ edge این حالت را فعال کرده و باعث شده جزئیات را دقیق تر نشان داده و رنگ ها واقعی تر به نظر برسند. نزدیک ترین رقیب نسبت به آن گوگل پیکسل XL می باشد، که تصویری با جزئیات دقیق و رنگ های واقعی را ارائه می دهد. ما از آیفون ۷ پلاس و ال جی V20 انتظار بیشتری داشتیم. تصاویر این گوشی ها دقیق و قابل قبول هستند اما رنگ ها مانند دو گوشی دیگر واقعی نیستند.

منبع: phonearena.com


نظر خود را بنویسید

avatar