قفل Denuvoی جدیدترین بازی کپ کام، Resident Evil 7: Biohazard، نیامده کرک شد!

قفل Denuvoی جدیدترین بازی کپ کام، Resident Evil 7: Biohazard، نیامده کرک شد!

یکی از مسائل بزرگی که همیشه برای گیمرها، خصوصا گیمرهای ایرانی بسیار مهم بوده، کرک شدن بازی ها بوده است. عناوین منتشر شده با اینکه ارزش اصل خریدن را دارند، اما گیمرها به دو دلیل قادر به تهیه نسخه اصل بازی های نیستند. دلیل اول کمبود نسخه های اصل، مخصوصا برای پلتفرم PC بوده، و دلیل دوم گران بودن بازی ها است که اگر فقط تفاوت ارز را اعمال کنیم، قیمت آن ها که معمولا ۶۰ دلار است، چهار برابر خواهد شد.

یکی از مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۱۷، قطعا بازی Resident Evil 7 بود که بالاخره منتشر شد. این بازی توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند و گیمرها را راضی نگاه دارد. تیم سازنده برای حفاظت از ساخته خود، در نسخ PC این بازی از قفل Denuvo استفاده کرده بودند. همان طور که می دانید، این قفل یکی از بهترین و امن ترین قفل های صنعت گیم است. اما تیم CPY که یک تیم هکر بسیار حرفه ای است، موفق شد تا در زمان بسیار کوتاهی پس از عرضه، این بازی را هک کند.

همان طور که گفتیم قفل Denuvo بسیار قوی کار شده بود. به طوری که در ابتدای عرضه این قفل، بسیاری از بازی ها از آن برای محافظت از خود استفاده می کردند. اما ظاهرا با گذشت زمان دیگر چنین امری صادق نیست و قفل Denuvo هم به جمع قفل های شکسته شده پیوسته است. عنوان RE7 هم از آخرین نسخه این قفل امنیتی استفاده می کرد اما تنها در عرض ۵ روز شکسته شد. با توجه به اینکه بازی های بیشتری در آینده از این قفل استفاده خواهند کرد، بنابراین می توان انتظار داشت که آن ها هم یکی پس از دیگری شکسته شوند.

یکی از کارهایی که توسعه دهندگان می توانند با این قفل انجام دهند، حذف آن از بازی ها است. پیش تر، شرکت‌ های Crytek ،Playdead و Bethesda پس از کرک شدن بازی تصمیم به برداشتن قفل Denuvo از عناوین The Climb ،Inside و Doom گرفته بودند.


نظر خود را بنویسید

avatar