سود شرکت سونی در سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۵۴ درصدی مواجه شد

سود شرکت سونی در سال ۲۰۱۶ با کاهشی ۵۴ درصدی مواجه شد

زمانی که در صنعت گیمینگ صحبتی از سونی می شود، همه به سرعت به یاد کنسول پلی استیشن می افتند. سود شرکت سونی از این محصول بسیار زیاد است. تا حدی که شاید بتوان گفت مهمترین محصول این شرکت، کنسول پلی استیشن و بازی های انحصاری آن است. اما با وجود فروش فوق العاده کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶، سود شرکت سونی با افتی ۵۴ درصدی در سال گذشته مواجه شد.

این ۵۴ درصد نسبت به سال گذشته است. اما همان طور که گفتیم، این در حالی است که بازی های انحصاری سونی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده اند. بخش بازی های این شرکت با افزایش ۵ درصدی درآمد مواجه شده و به عدد ۵ میلیارد دلار رسیده است. همچنین به دلیل عرضه دو کنسول جدید پلی استیشن ۴ اسلیم و پلی استیشن ۴ پرو، و هدست واقعیت مجازی VR، درآمد حاصل از بهش سخت افزار هم افزایش داشته است.

اما شرکت سونی به صورت کلی وضعیت خوبی را در سال ۲۰۱۶ تجربه نکرده و همان طور که گفتیم با کاهش سود ۵۴ درصدی مواجه شده. سود سه ماه پایانی این شرکت از ۱٫۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵، و ۷۶۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است. درآمد این شرکا هم ۲۰٫۶ میلیارد دلار بوده که با کاهشی ۷ درصدی در سال ۲۰۱۶ مواجه شده. شرکت سونی دلیل این کاهش سود را تغییرات ارزش پولی کشورهای خارجی توصیف کرده و اعتقاد دارد در صورت خنثی کردن تاثیر آن ها، سونی وضعیت بسیار بهتری دارد.

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar