نسخه بتای ۱۰٫۳ سیستم عامل iOS قابلیت “Find My Airpods” را به گوشی اضافه می کند

نسخه بتای ۱۰٫۳ سیستم عامل iOS قابلیت “Find My Airpods” را به گوشی اضافه می کند

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای شما هم اتفاق بیافتد، گم کردن یک یا هر دو گوشی بیسیم اپل(Airpods) است. اگر شما گوشی یا مک بوک خود را گم کنید، می توانید با اپلیکیشن Find My Phone مکان آن را پیدا کنید. ظاهرا اپل چنین برنامه ای را برای هدفون های گرانش هم تعبیه کرده. طبق گزارشات در نسخه بتای ۱۰٫۳ که برای توسعه دهندگان منتشر شده، قابلیتی به نام “Find My Airpods” اضاه شده که می تواند مکان هدفون های گم شده شما را نشان دهد.

البته برای این که بتوان از چنین قابلیتی استفاده کرد، هدفون های شما باید با یکی از محصولات اپل Pair شده و نزدیک آن باشد. این اپلیکیشن تنها مکان هدفون های شما را روی نقشه نشان نمی دهد بلکه شما می توانید کاری کنید که هدفون ها از خود صدا تولید کنند. این کار به شما کمک می کند تا هدفون جا مانده در جیب شلوارتان را راحت تر پیدا کنید. نسخه بتای ۱۰٫۳ همچنین یک APFS یا Apple File System، و یک API جدید برای محدود کردن درخواست “امتیاز” توسط اپلیکیشن ها می باشد.

کاربران iPad نیز از یک کیبورد QWERTY شناور بهره مند خواهند شد که به آن ها اجازه تایپ با یک دست را خواهد داد. برای سیستم عامل WatchOS هم تغییراتی اعمال شده که یکی از آن ها، “Theater Mode” است. شما زمانی که به سینما یا تئاتر می روید، می توانید این حالت را فعال کنید تا ساعت روی حالت Silent قرار گرفته و نور صفحه آن به حداقل برسد. این حالت برای این تعبیه شده که در سالن سینما یا تئاتر مزاحم کسی نشوید.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar