مزایای دوربین دیجیتال

مزایای دوربین دیجیتال

دوربین دیجیتال دوربینی است که اطلاعات تصویر را بصورت ارقام عددی در نوعی ازحافظه کامپیوتری ذخیره می‌نماید. نحوهٔ کار دوربین‌های عکاسی دیجیتال بسیار مشابه کار دوربین‌های فیلمیِ قدیمی است. نور پس از عبور از لنز بر روی صفحهٔ حساس به نور می‌تابد. در دوربین‌های دیجیتال این صفحهٔ حساس یک «سنسور» الکتریکی است که همانند صفحه مانیتور (اما در جهت عکس) میزان فوتون‌های تابیده شده را به صورت یک جریان الکتریکی کالیبره شده به یک دستگاه مبدل می‌فرستد. مبدلِ آنالوگ به دیجیتال هم به نوبهٔ خود این اطلاعات را برای هر پیکسل به صورت عددی ما بین ۰-۲۲۵ (میزان روشنایی هر پیکسل) به کارت ذخیره سازی ارسال می‌کند. اطلاعات مربوط به تمام پیکسلهای یک سنسور که حتی به ۱۶ میلیون هم در برخی دوربینهای تخصصی تر می‌رسد، در کنار هم کلیت تصویر ضبط شده را می‌سازند.
دوربین عکاسی از نظر سیستم ضبط به دو دسته تقسیم می شوند :
فیلم
دیجیتال
دوربین عکاسی از نظر قطع عبارتند از : دوربین قطع بزرگ ، دوربین قطع متوسط ، دوربین قطع کوچک

دوربین مرکزی

مزایای دوربین هادی دیجیتال :
یکی از دلایل اصلی تولید دوربین ها دیجیتال خاصیت مخابره کردن این دوربین ها می باشد ، تولید دوربین های مرکزی بنا به درخواست موسسات تحقیقاتی فضایی شکل گرفته است .برای اینکه دوربین های مرکزی نیاز به خرید، ظهور و چاپ فیلم ندارند از این نظر مصرف کننده هزینه ی کمتری را باید پرداخت کند و برا یمصرف کننده مقرون به صرفه تراست . در دوربین های دیجیتال به علت اینکه پیش نمایش عکس وجود دارد میتوان در بروز ایجاد خطا در عکسها مجددا عکس دیگری گرفت ، در صورتی که در دوربین های آنالوگ این امتیاز وجود ندارد و این یک امتیاز برای دوربین های مرکزی محسوب می شود .
با امدن دوربین های دیجیتال باعث شده است که نگرانی چاپ عکس ها به علت زمان، حرارت، و نور دیدگی، خطای ظهور، چاپ، تاریخ فیلم و… از بین برود و تنها خطایی که برای دوربین های مرکزی وجود دارد ، خطای الکترونیکی است که این خطا هم بسیار ناچیز است .
دوربین ها دیجیتال این امکان را برای افراد فراهم اروده است که بتواند میلیون ها عکس را در یک فضای بسیار کم نگهداری کند .
از دیگر مزیت هایی که برای دوربین های دیجیتال می توان به ان اشاره کرد گرفتن عکس به صورت متوالی است . دوربین های دیجیتال این قابلیت را دارد تا بتواند حدود هزاران عکس را تنها با فشار دادن یک دکمه بگیرد .
فروش دوربین عکاسی اصفهان با استقبال چشمگییر مواجه است و به علت مزایا و کاربرد های زیادی که در بالا برای دوربین دیجیتال آورده شد روز به روز به تعداد مصرف کنندگان دوربین های دیجیتال اضافه می شود .

 

نظر خود را بنویسید

avatar