ترازو و کاربرد های آن

ترازو و کاربرد های آن

از دیروباز تا کنون ترازو در زندگی  بشر نقش بسیار عمده ایی داشته است و همیشه مورد نیاز انسان بوده و برای مصارف مختلف بشر از ترازو استفاده کرده است . امروزه ترازو در بیشتر امور صنعتی کاربرد فراوان دارد و تقریبا هر کاری امروزه مستلزم استفاده از ترازو است .

همان طور که میدانیم ترازو یک ابزار اندازه گیری است و برای اندازه گرفتن وزن اجسام و مایعات به کار می رود .

تنوع در ترازو بسیار زیاد است و ترازو امروزه در انواع و مدل های مختلف وجود دارد که هر کدام از انواع ترازو متناسب با کاربردی که دارد برای کار مورد نیاز مورد استفاده قرار میگیرد.

برای مثال ترازوی زرگری مختص کار طلافروشان است و طلافروشان برای وزن کردن طلا از آن استفاده می کنند

انواع ترازو عبارتند از : ترازوی فروشگاهی ، ترازوی صنعتی ، ترازوی خانگی ، ترازو دیجیتال آزمایشگاهی ، ترازوی طلافروشی (زرگری )

ترازوی ازمایشگاهی

تراوزی که در فروشگاه ها از آن استفاده می شود ترازوی دیجیتالی است که مطابق با نیاز و تقاضای فروشگاه باید دارای قابلیت ها و کارکرد هایی باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز های فروشگاه باشد ، کاربرد ترازوهای فروشگاهی بسیار زیاد شده است به گونه ایی که امروزه در بیشتر فروشگاه ها ما شاهد ترازوی فروشگاهی هستیم .

کاربرد ترازوهای آزمایشگاهی برای کارهای دقیق و ظریف است چرا که مشخصه ی بارز ترازوهای آزمایشگاهی دقت این نوع ترازوها می باشد با توجه به این قابلیتی که برای ترازوهای آزمایشگاهی وجود دارد قادر هستند مواد بسیار ریز را هم  اندازه گیری کند .

ترازوی طلافروشی نیز ترازویی است که از دقت بسیار بالایی برخوردار است و برای سنجش وزن طلا به کار می رود ویژگی بارز این نوع ترازو ها در دقتی است که از آن برخوردارند .

با توجه به مطالبی گه گفته شد وجود ترازو درذ مشاغل و حرفه های مختلف باعث سهولت کار شده است و ترازوها در انواع مختلف به بهتر شدن روند کاری کمک فراوانی می کند .

 

نظر خود را بنویسید

avatar