چسب لیبل چیست ؟

چسب لیبل چیست ؟

ویژگی های چسب لیبل امنیتی:

 

برای معرفی چسب لیبل باید گفت که این لیبل به نام های لیبل خرد شونده و لیبل گچی شهرت دارد.این لیبل ها به این صورت هستند که وقتی به جای مورد نظر چسبید به هیچ عنوان نمیشود آنها را سالم جدا کرد و به جای دیگر چسباند و مانند گچ خرد میشوند و به همین دلیل است که این نام را برای آن انتخاب کرده اند و از امنیت بالایی برخوردار است.

 

این لیبل امنیتی برای موارد اموال گردانی مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت که کد یا بارکد کالای مورد نظر را بر روی برچسب لیبل چاپ میکنند و آن را روی کالای مورد نظر میچسبانند .این لیبل معمولا در سایز کوچک تهیه میشود و به رنگ سفید مات است. و همچنین برچسب لیبل امنیتی در برابر عوامل محیطی مانند گرما و رطوبت مقاوم است.

 

مزایای لیبل امنیتی:

 

از مزایای چسب لیبل امنیتی میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

 

۱٫این لیبل چسبندگی بالایی دارد.

 

۲٫به هیچ عنوان نمیشود آن را از اموال جدا کرد.

 

۳٫مناسب برای موارد امنیتی است.

 

۴٫در برابر انواع حلال و عوامل محیطی بسیار مقاوم است.

 

نمونه از موارد استفاده از لیبل امنیتی:

 

۱٫بر روی ضمانت باطری موبایل

 

۲٫بر روی قطعات الکترونیکی حساس

 

۳٫بر روی نامه های سری و مهم

 

۴٫برای گارانتی قطعات ریز

 

۵٫برای گارانتی رم موبایل

 

و…..

چسب لیبل

انواع لیبل امنیتی:

 

از انواع دیگر میتوان به برچسب های وید اثر گذار و بدون اثر و همچنین برچسب شبرنگ اموال اشاره نمود. این برچسب ها ی وید از نظر قیمت به صرفه تر از بقیه لیبل های امنیتی هستند که خود انواع مختلفی دارند.برچسب وید اثر گذار دو نوع نقره ای و شطرنجی دارند که در ادامه به صورت مختصر توضیح خواهیم داد. در کل برچسب های وید از نظر مقاومت هم عالی هستند و در مقابل گرما ۸۰ درجه سانتیگراد مقاوم اند و همچنین از لحاظ کشیدگی مقاومت بالایی دارند.

 

برچسب وید اثر گذار شطرنجی:

 

این برچسب بعد از چسبیده شدن به شی مورد نظر ،هنگام جدا شدن به صورت شظرنجی جدا میشود که نتوان آن را جای دیگری استفاده کرد.

 

 

 

برچسب وید اثر گذار نقره ای:

 

این برچسب بعد از چسبیدن به کالای مورد نظر ،زمان جدا کردن برچسب کلمه VOID به صورت انگلیسی بر کالا باقی میماند ولی آن برچسب را غیر قابل استفاده مجدد مینماید.

 

 

 

برچسب شبرنگ  یا اموال:

 

این برچسب همانطور از نامش پیداس بر روی اموال سازمان ها و شرکت های بزرگ زده میشود .تفاوت این برچسب سبرنگ با بقیه لیبل های امنیتی این است که مقدار ظخامت آن بیشتر است.ولی همانند همان لیبل ها از امنیت بالایی برخوردار است و هنگام جدا کردن از اموال خرد میشود.

 

 

 

چاپ متن یا بارکد بر روی لیبل:

 

برای چاپ روی لیبل ها معمولا از ریبون های زرین یا سوپر زرین استفاده میشود.به هر حال  اگر از ریبون خوب و با کیفیت استفاده شود مقاومت آن لیبل در برابر تمام حلال ها و حتی مواد شوینده بالا میرود و به هیچ عنوان پاک نمیشود.

 

در مقالات بعدی به معرفی انواع چسب بی اثر ،چسب زنده و …. خواهیم پرداخت .

 

 

نظر خود را بنویسید

avatar