آمار بازدید وب سایت

آمار بازدید وب سایت

دردنیای اینترنت ، شرکت ها دارای وب سایت می باشند و اکثر این افراد می توانند وب سایت خود را مدیریت کنند و درون آن مطالب بگذارند .

عمومأ دربازار کنونی و با توجه به تکنولوژی های موجود مدیریت وب سایت ها برای صاحبان سایت ها راحت شده و در این زمینه دیگر دغدغه ای ندارند اما برای اکثر این صاحبان وب سایت سؤالاتی از این دست درباره بازدید کنندگان وب سایتشان بوجود می آید .

۱-روزانه چند نفر از سایت ما بازدید می کنند.

۲-از کجا می توانم بفهمم بازدید کنندگان وب سایت ما واقعی هستند ، چگونه می توانم از آماری که در وب سایت درمورد تعداد بازدید داده می شود .اطمینان حاصل کنم .

۳-بازدید کنندگان ازچه مناطقی بیشتر سایت را بازدید می کنند.

۴-بازدید کننده ها ازچه طریقی وارد وب سایت می شوند.

اکثر وب سایت ها دارای ابزاری برای تحلیل بازدید کنندگان هستند منتها اینکه این ابزارها با چه دقتی کارمی کنند برای همه صاحبان وب سایت یک دغدغه می باشد.

دراین مقاله می خواهیم چند ابزار تحلیل گر بسیارخوب و دقیق که کار کردن با آن برای همه صاحبان سایت راحت می باشد را معرفی کنیم.

۱-وب گذر

تحلیل گر وب گذر یک سایت ایرانی می باشد که سال هاست دراین زمینه کارمی کند .کلیه محیط تحلیلی این وب سایت به زبان فارسی می باشد و شما می توانید با یک ثبت نام ساده دراین وب سایت وارد محیط مدیریتی شده و در قسمت کنترل پنل بر روی گزینه ساختن شمارنده جدید کلیک کرده وآدرس وب سایت خود را وارد کنید یک سری فیلدهای دیگر در ادامه می بینید که باید تکمیل کنید ،درانتها می توانید برای تحلیل گرتان یک رمزهم تعیین کنید درپایان با زدن بر روی دکمه ساخت شمارنده وب سایت یک کد htmI به شما می دهد که می توانید این کد را در قسمت فوترسایت وارد کنید .با این کار یک آیکون کوچک در پایین سایتتان ظاهرخواهد شد که با کلیک روی آن وارد صفحه جدیدی می شوید که ازشما رمز می خواهد .با وارد کردن رمز وارد محیطی می شوید که آمارکامل و جامعی از بازدید وب سایتتان به شما می دهد.

جهت ثبت نام در وب سایت وارد محیطی که در تصویر مشاهده میکنید میشوید.

1

بعد از ثبت نام نظیر عکس زیر روی ایجاد شمارنده جدید کیلیک کنید.

2

بعد از وارد شدن به محیط آمار گیر وبگذر به راحتی می توانید آمار بازدید وب سایت را مشاهده کنید که در ادامه به طور کامل شرح داده ایم.

وقتی وارد صفحه وبگذر شدید ابتدا جدولی را میبیند که آمار سایت را به طور خلاصه برای شما آورده است.

در ادامه ،همانطوری که در عکس زیر نشان دادیم قسمتی به نام منوی گزارش های آماری وجود دارد که شامل ۸ مورد است .

5

با کیلیک روی محدوده زمانی بازدید می توانید آمار بازدیدکنندگان را در ساعت های مختلف شبانه روز و به طور روزانه و حتی ماهیانه مشاهده کنید و امکان دانلود آمار ماهیانه جهت آرشیو کردن با فرمت اکسل را نیز دارید .

با کیلیک روی آخرین بازدیدکنندگان می توانید آمار آخرین بازدیدکنندگان را برطبق ساعت و تاریخ ،کشور (ip) و مرورگر مورد استفاده بازدید کنندگان مشاهده کنید .

در قسمت بازدید صفحات و ورودی میتوانید آدرس سایت های لینک دهنده به سایت و همچنین آمار بازدید کلیه صفحات سایت را مشاهده کنید.

در موتورهای جستجو :آمار و نمودار ورودی از هر موتور جستجو ،ورودی روزانه در هفته گذشته و کلمات جستجو شده را نشان میدهد .

و همچنین میتوانید آمار بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف را مشاهده کنید .

و امکانات آمارگیر وبگذر به طور خلاصه :

– ارسال آمار سایت از طریق sms
– نمایش مشخصات افراد حاضر در سایت
– امکان نمایش خلاصه آمار در سایت
– آمار سایت‌ها و صفحات لینک دهنده
– آمار بازدید از هر صفحه به طور مجزا
– کلمات کلیدی جستجو شده و درصد موتورهای جستجو
– سیستم عامل بازدیدکنندگان
– آمار ابعاد تصویر نمایشگر
– آمار تعداد بازدید کننده ثابت و نمایش صفحه
– مرورگر وب مورد استفاده
– پیش بینی آمار امروز و فردا
– آمار بازدید بر اساس کشور
– مشخصات کامل آخرین بازدیدکنندگان
– شهر محل سکونت بازدیدکنندگان
– ارائه آمار بازدید ماهانه برای ۶ ماه گذشته
– درصد بازدید درساعات روز و روزهای هفته
– محیط کاربری با تکنولوژی ajax
– نحوه ورود بازدیدکنندگان به سایت
– تعداد صفحه مشاهده شده توسط هر کاربر

۲-گوگل آنالیتیکس

تحلیل گردومی که می خواهم برای شما معرفی کنم گوگل آنالیتیکس می باشد که ازمحصولات کمپانی بزرگ گوگل است. این تحلیل گرقوی ترین ابزار موجود در دنیای اینترنت می باشد که مقداری شاید کار کردن با آن سخت باشد.

برای قرار دادن این تحلیل گر در سایتتان با توجه به اینکه ایران از گرفتن این خدمات توسط خود گوگل فیلتر شده است می بایست از فیلتر شکن استفاده کرد. از آنجایکه ممکن است نصب این ابزار بر روی سایتتان سخت باشد توصیه می کنم این کار را به برنامه نویس و واحد پشتیبانی طراحی سایت خود بسپارید.

۳-histats

این آمارگیرنیز ابزارخوب و قورتمندی را دراختیارما می گذارد.

این سایت خارج ازکشور فعالیت می کند ولی قابلیت تعیین زبان برای کشورهای متعدد درون آن وجود دارد .این وب سایت هرچند قدرت گوگل آنالیتیکس را ندارد.ولی به دلیل فیلتر نبودن استفاده از آن برای وب سایت های ایرانی راحت تر می باشد.

استفاده از این آمارگیر بسیار ساده است .ابتدا وارد سایت www.histats.com شوید ،زبان فارسی را انتخاب کنید و سپس همانطوری که در تصویر زیر نمایش داده شده روی دکمه عضویت کیلیک کنید.

7

فرم زیر را تکمیل کنید .

8

سپس با کیلیک روی add a website  سایت خود را اضافه کنید .

9

به همین سادگی توانستید آمارگیر histat را نصب کنید و از آمار بازدید وب سایت خود مطلع د شوید .همانطوری که در تصویر زیر میبینید، در ستون سمت چپ گزینه هایی موجود است که به شما کمک میکند سایت خود را به طور کامل بررسی کنید.

11

دیدن کاربران آنلاین ،سایت های ارجاع دهنده ،موتورهای جستجو ،موقعیت جغرافیایی و….

شما می توانید با کیلیک روی موقعیت جغرافیایی ،آمار کشور و شهر های بازدیدکننده با جزئیات دقیق (صفحات بازدید شده ،تاریخ و…) را مشاهده کنید .

این آمارگیر علاوه بر امکان بررسی جداگانه تعدا بازدید ،نوع مرورگر ،موقعیت بازدیدکنندگان ،سایت های ارجاع دهنده و….سیستم تجزیه و تحلیل را در اختیار کاربر قرار داده تا به راحتی با یک کیلیک بتوانید آمار بازدید سایت خود را به طورکامل بررسی کنید.

نویسنده :طراحی سایت در اصفهان

نظر خود را بنویسید

avatar