تاریخچه اینترنت

تاریخچه اینترنت

شروع اینترنت به سال ۱۹۶۰ برمی گردد. زمانی که شوروی آمریکا را تحدید کرد که می تواند با حملات موشکی به شبکه های ارتباطی آمریکا را نابود کند: این تحدید باعث شد تا مؤسسات نظامی آمریکا دست به کارشوند و درپی ساختن شبکه ارتباطی بروند که با نابودی قسمتی از شبکه مابقی قسمت ها بتوانند به کارخود ادامه دهند. برای اولین باردرسال ۱۹۶۰ دانشمندی به نام پائول باران ایده این سیستم را داد و تا مدت ها بر روی این سیستم کار کرد ولی به دلایلی مایل نبود این پروژه را با مؤسسه نظامی آمریکا ادامه دهد.

آمریکایی ها جهت مقابله با شوروی مؤسسه ای به نام آرپا راه اندازی کردند و درسال ۱۹۶۵ دانشمندی به نام تیلور وارد این مؤسسه شد و پیشنهاد راه اندازی شبکه ای با حداقل ۴ گره را داد که هزینه پیاده سازی آن یک میلیون دلاربود .تیلورموفق شد درسال ۱۹۶۶ دو کامپیوتر را در دو ایالت جداگانه در شرق و غرب آمریکا به هم متصل کند که این پایه گذاری اولیه اینترنت امروزی شد. با این اتصال انقلابی در دنیای ارتباطات رخ داد که نتیجه آن را امروز همگی شاهد هستیم .

در واقع تاریخ تولد رسمی اینترنت اول سپتامبر ۱۹۶۹ اعلام شده است

از اویل دهه ۱۹۹۰ رشد استفاده از اینترنت افزایش یافت .

درسال ۱۹۹۳ با ورود مرورگرهای اینترنتی مانند موزاییک و نت اسکیپ مردم عادی توانستند به راحتی وارد دنیای اینترنت شوند و اینترنت از قلمرو مکان های علمی و دانشگاهی به میان مردم آمد.

نت اسکریپت و موزاییک

درهمین سال نام اینترنت روی این شبکه گذاشته شد.

سال ۱۹۹۴ سه میلیون کامپیوتر به اینترنت وصل شده بودند دراین سال سایت یاهو فعالیت خود را آغاز کرد.

سال ۱۹۹۷ سرویس ایمیل یاهو راه اندازی شد.

ایمیل یاهو

سال ۱۹۹۸ موتور جستجوی گوگل از یک پروژه دانشجویی در دانشگاه استنفورد متولد شد که بعدها دنیای اینترنت را متحول کرد .سایت گوگل درحال حاضر پر بازدیدترین سایت دنیای اینترنت و کسب و کار شماره یک در دنیای اینترنت می باشد . این سایت به کاربران اجازه می دهد به راحتی و بدون حفظ کردن آدرس سایت ها سایت مورد نظرشان را پیدا کنند، دراین سایت قابلیت جستجو براساس متن و عکس وجود دارد.

گوگل

۱۹۹۹ –جمعیت اینترنتی جهان از مرز ۲۵۰ میلیون نفرگذشت

۲۰۰۰-ورود ویروس های کامپیوتری به دنیای اینترنت و فلج شدن سایت ها

۲۰۰۱–ویکی پدیا راه اندازی شد.این سایت یک دایره المعارف جهانی می باشد که کاربران از سراسردنیا می توانند درمحتوای آن مشارکت کرده و آن را تکمیل کنند این سایت مقالات خود را به زبان های مختلف تعبیه می کند.

ویکی پدیا

۲۰۰۲ – جمعیت اینترنتی جهان بالغ بر۵۰۰ میلیون نفر گزارش شده است

۲۰۰۴- فیس بوک دردانشگاه هاروارد توسط مارک زوکربرگ پایه گذاری شد.این وب سایت که یک شبکه اجتماعی می باشد باعث تحول عظیمی در دنیای اینترنت شد و توانست قشری ازمردم که خیلی تمایل به استفاده از اینترنت نداشتند را به دنیای اینترنت بکشاند.و در واقع با روی کارآمدن این وب سایت دامنه عظیمی از مردم عادی وارد دنیای اینترنت شدند.در ادامه به چگونگیطراحی سایت فیسبوک خواهیم پرداخت.

فیس بوک

۲۰۰۵- سایت اشتراک گزاری یوتیوب متولد شد. دراین سایت افراد می توانند ویدیوهای خود را به اشتراک بگذارند این سایت درسال ۲۰۰۶ به قیمت ۶۵/ ۱ میلیارد دلاربه گوگل فروخته شد .درحال حاضر جز۵ سایت پربازدید دنیا می باشد.

یوتیوپ

۲۰۰۶ – جمعیت اینترنتی دنیا بالغ بریک میلیارد نفر

۲۰۰۷ –اپل ،آیفون را معرفی کرد که دسترس بیسیم به اینترنت را به میلیون ها نفر معرفی کرد.

اپل کمپانی بزرگی است که در زمینه سایت لوازم الکترونیکی ونرم افزارکامپیوتر فعالیت می کند.

۲۰۰۸ – جمعیت اینترنتی جهان بالغ بر۵/۱ میلیارد نفر بود فقط در کشورچین ۲۵۰ میلیون کاربراینترنتی وجود داشت

هم اکنون و درسال ۲۰۱۷ تعداد کاربران اینترنت بالغ بر۳ میلیارد و نهصد میلیون برآورد شده است و سایت فیس بوک نیز درسراسر دنیا نزدیک به دومیلیارد کاربردارد.

نظر خود را بنویسید

avatar