نسخه هندی گوگل

نسخه هندی گوگل

سلام خدمت شما کاربران گرامی

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت نسخه هندی گوگل می رسد. نسخه هندی گوگل یک موتور جست و جوی اینترنتی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با ما همراه باشید با معرفی

هفتمین وب سایت برتر جهان : نسخه هندی گوگل

آدرس وب سایت :www.google.co.in

ما به سختی می توانیم جهان بدون گوگل را باور داشته باشیم. هرگونه اطلاعاتی در مورد هر چیزی در این دنیا در سرعت و دقت باور نکردنی توسط گوگل یافت می شود. گوگل موتور جستو جوی پیشرفته جهان است که میلیون ها نفر از این سایت برای پاسخ به پرس و جوهای خود استفاده می کنند. سفر کردن در دنیای گوگل کار ساده ایست. هر کاربر اینترنت بدون توجه به موقیعت جهانی خود می تواند سفر در دنیای بزرگ گوگل را تجربه کند. حتی افرای که در گوگل کار می کنند، برای رسیدن به موقیعت عالی به کار خود ادامه می دهند.

Google-India_03

یک موتور جستجو باید دقیق و سریع باشد تا کاربران بی شماری را جذب نماید. یک موتور جستجو توسط میلیون ها کاربر بازدید می شود و هر آنچه تعداد بازدیدها افزایش یابد درآمد آن نیز افزایش می یابد. Google.com یا همان گوگل جهانی، جهان را به لحاظ جغرافیایی به قاره ها تقسیم کرده است تا کاربر بتواند داده یا مطالب مربوط به منطقه ای را که متعلق به آن است، پیدا کند. فردی که در آمریکا جستجو می کند با همان پرس جو متفاوت از شخصی که در آسیا جستجو می کند، نتایج را دریافت می نماید. این کار توسط شرکت گوگل انجام شده است تا جستجوها واقعیتر و همچنین بار سرورها برای افزایش سرعت، کاهش یابد. یک سرور معمولی برای تمام جستجوها با مقدار زیادی ترافیک روبه رو خواهد شد که در آن ترافیک توزیع شده ، سرور را سریع تر و کارآمدتر می کند.

گوگل برای هر منطقه جفرافیایی دامنه خاص آن منطقه را تعریف نموده است یکی از این دامنه ها google.co.in است که خاص کشور هند است که جستجو در صفحات وب هند انجام می گیرد. در واقع هیچ تفاوتی بین google.com  و google.co.in وجود ندارد. بجز اینکه کاربر برای اولین بار سایت هایی را مشاهده می کند که در منطقه جغرافیایی محل اقامتش هستند.

Google-India_02

اگر شما لپ تاپ خود را به هند ببرید و به عنوان مثال به جستجوی عباراتی مانند طراحی سایت یا طراحی سایت در اصفهان بپردازید، خواهید دید نتایج در google.co.in جستجو می شوند نه در google.com . به این معنی است که چون IP سیستم شما متعلق به کشور هند می باشد نتیجه پرس و جو شما در google.com نخواهد بود بلکه در google.co.in انجام می گیرد. در واقع به محض وارد کردن آدرس google.com شما به طور خودکار به آدرس google.co.in  هدایت می شوید و نتایج پرس و جو خود را در این دامنه ملاحظه می کنید. شاید این مورد برای کاربر ناخوشایند به نظر آید چون بدون توجه به مورد جستجو و فقط به لحاظ IP و موقیعت جفرافیایی، جستجو به صورت محلی انجام می گیرد ولی این امر فقط جهت سهولت، بالا رفتن دقت پرس و جو و بالا رفتن سرعت سرور است. از جمله دامنه های محلی گوگل www.google.com.af (کشور افعانستان)، www.google.com.br (کشور برزیل)، www.google.ca (کشور کانادا)، www.google.cn(کشور چین )، www.google.fr (کشور فرانسه) هستند، در واقع دو حرف آخر موتور جستجو مثلا cn  محل یا آدرس آپی فرد برحسب موقیعت جغرافیایی را نشان می دهد و برای گوگل هیچ گونه تعصبی وجود ندارد که هر کسی نتایج google.com را ببیند . در واقع به استثنای چند نتیجه، که خاص منطقه هستند تفاوتی بین این google.com  و  google.co.in یا همان آدرس محلی گوگل وجود ندارد.

Google-India_01

از آنجایی که کشور هند با جمعیت ۱،۲۱۰،۱۹۳،۴۲۲ نفر دومین کشور جهان پس از چین به شمار می رود، نسخه هندی موتور جستجوی گوگل با توجه به کاربران میلیونی این کشور رتبه ۱ الکسا در هند و رتبه ۷  الکسا در جهان را به خود اختصاص داده است و این در حالیست که گوگل بین المللی  یا گوگل جهانی رتبه یک دنیا را به خود اختصاص داده است.

مراجعه به مقاله قبلی : ششمین وب سایت جهان (یاهو از ابتدا تا کنون)

نظر خود را بنویسید

avatar