مقایسه کفپوش ، پارکت و لمینت

مقایسه کفپوش ، پارکت و لمینت

برای مقایسه بین این موارد بهتر است ابتدا توضیح مختصری از هر یک داشته باشیم تا درک این مقایسه آسان تر گردد .

کفپوش چیست؟

کفپوش از جنس پلاستیک یا همان pvc می باشد که دارای دو نوع رولی و تایلی هستند. موارد استفاده از کفپوش بیشتر در شرکت ها و فروشگاه ها و یا آشپزخانه منازل می باشد .

پارکت

لمینت چیست؟

لمینت از مشتقات چوب است . در زبان انگلیسی به هر چیز فشرده ای لمینت میگویند. لمینت از لایه های فشرده شده چوب تولید میشود. لمینت ها بدون اینکه به کف بچسبند نصب میشوند.

پارکت چیست؟

پارکت ها از جنس چوب هستند در اصل تولید کننده پارکت ، چوب درختان را به صورت الوار برش میزنند و بعد از نصب آن را ساب و لاک میزنند. جنس خوب و بد بودن و گران و ارزان بودن پارکت ها به نوع درختی است که از چوب آن استفاده شده است.

پارکت و لمینت امروزه بیشترین نقش در دکوراسیون داخلی دارند. و باعث زیبایی فضا میشوند و به علت اینکه جنس آن از چوب است و رنگ آن تغییری داده نمیشود کف محیط را بسیار طبیعی و دلنشین میکند.

البته این را نباید فراموش کرد که این کفپوش های چوبی هم معایبی دارند ولی در مقایسه با مزایایی آن خیلی کم هستند و ارزش هزینه زیاد را دارند.

شاید در نگاه اول بین کفپوش پلاستیکی و چوبی تفاوت آنچنانی را حس نکنید ولی بعد از نصب متوجه تفاوت زیبایی کفپوش چوبی میشوید.

به هر حال ما در این مقاله مزایا و معایب کفپوش پلاستیکی و چوبی را به شما ارئه میدهیم تا در انتخاب کفپوش مناسب دقت کنید.

برای ساده کردن این مقایسه ویژگی ها در زیر به صورت جدول ارائه میدهیم.

ویژگی ها پارکت لمینت کفپوش pvc
زیبایی ظاهری بسیار عالی و طبیعی زیبا و نزدیک به رنگ چوب در نگاه اول مانند لمینت ولی بعد از نصب زیبایی کمتری دارد
ضد آب بودن این قابلیت را ندارد این قابلیت را ندارد دارای ثابلیت ضد آب بودن
قیمت به نسبت موارد دیگر بالا می باشد قیمت متوسط به نسبت بقیه موارد کمتر است
مقاومت مقاومت بالا در مقابل خط و خش دارد مقاومت بالا در مقابل خط و خش دارد نسبت به اجسام نوک تیز حساس است.
عایق بودن عایق صوتی و حرارتی می باشد. عایق صوتی و حرارتی می باشد.

همانطور که در جدول مشاهده کردید هر یک از کفپوش ها خصوصیاتی دارند. که البته موارد قیاس این کفپوش ها بسیار زیاد است ما فقط به تعدادی از موارد مهم اشاره کردیم. با توجه به مزایا و معایب هر یک و نیز هزینه ای که میخواهید انجام دهید میتوانید کفپوش مورد نیاز را تهیه کرده و اقدام به زیبا سازی محیط کنید. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب بهتر کفپوش مناسب این است که به شرکت تولید کننده پارکت پلی فرم سپاهان مراجعه کرده و نمونه کارها را مشاهده نمایید.

پارکت

 

نظر خود را بنویسید

avatar