نحوه ی تمیز کردن لوستر کریستالی

نحوه ی تمیز کردن لوستر کریستالی

در این روزهای قبل از عید ، تقریبا در همه ی خانه ها خانه تکانی میکنند .که واقعا کار مشکلی است. یکی از وسایلی که در همه ی خانه ها پیدا میشود لوستر است که اگر راه تمیز کردن آن را بلد نباشیم ، تمیز کردن آن مشکل است و معمولا همه خانه تکانی لوستر را موکول میکنند به آخرین روز های سال.
فروشگاه لوستر در اصفهان سعی دارد در این مقاله روشی آسان و کاربردی برای تمیز کردن لوستر های کریستالی ارائه دهد تا کمکی باشد برای خانم هایی که کار سخت خانه تکانی را انجام می دهند.

مراحل تمیز کردن لوستر کریستالی:
۱٫برق :
اولین و مهم ترین قسمت کار این است که برق لوستر را قطع کنید . در اصل بهتر است برق اتاقی که لوستر در آن می باشد را را قطع کنید.
۲٫عکس برداری:
در این قسمت باید از لوستر عکس برداری کنید از زاویه های متفاوت . تا زمان نصب دو.باره اگر با مشکل مواجه شدید از عکس ها کمک بگیرید و لوستر را مانند روز اول نصب کنید.
۳٫پتو:
به دلیل اینکه قیمت لوستر در اصفهان بالا است باید به این مرحله دقت کنید تا لوستر شما نکند و مجبور به خرید لوستر نشوید. در این مرحله باید پتو ی ضخیمی در زیر لوستر پهن کنید تا اگر کریستالی از دستتان افتاد روی پتو بیفتد و نشکند.

لوستر
۴٫لامپ :
بعد از اینکه برق لوستر قطع شد باید اجازه دهید لامپ ها خنک شوند. بعد از نردبان بالا روید و لامپ ها را به آرامی باز کنید و سپس با دستمالی خشک آنها را پاک کنید.
۵٫کریستال ها:
در این مرحله کریستال ها را تک تک جدا کنید و در ظرفی بریزید تا در مرحله بعد شستشوی آن را آموزش دهیم. کریستال های که جدا نمیشوند هم به روشی دیگر که در مراحل بعد بازگو میکنیم شستشو میدهید.
۶٫شستشو:
این مرحله خود به قسمت هایی متعددی تقسیم میشوند. اگر کریستال های لوستر خیلی کثیف نیستند میتوانید با آب گرم بشویید و با دستمال آشپزخانه فورا خشک کنید تا لکه نشوند.


اگر تمیز نشدند میتوانید در یک لیتر آب یک لیوان سرکه سفید و مقداری صابون بریزید و بگذارید کریستال ها در آن مایع بمانند بعد از چند ساعت آنها را با آب ولرم بشویید و خشک کنید.
نکته: به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی مثل تاید و وایتکس استفاده نکنید زیرا درخشندگی کریستال ها از بین میرود.
۷٫نصب :
در این مرحله که مرحله آخر است باید کریستال ها را دوباره آویزان کنید و لامپ ها در سر جای خود ببنید . برای این مرحله میتوانید از عکسی که در مرحله دوم گرفتید کمک بگیرید.
نکات:
۱٫همانطور که در مراحل قبل گفتیم اگر کریستا ها جدا نمیشوند یک لیوان بردارید یک سوم آن را الکل بریزید و ما بقی را آب ولرم.بعد لیوان را بالا ببرید و کریستال ها را در آن فرو کنید چند لحظه صبر کنید بعد نوبت کریستال بعدی همینطور ادامه دهید.
نیازی به خشک کردن نیست و ردی هم از پرز پارپه روی کریستال ها نمیفتد.


۲٫باز هم تاکید میکنیم که از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.
۳٫اگر روی کریستال ها خط وخش افتاده بود میتوانید از خمیر دندان استفاده کنید .

نظر خود را بنویسید

avatar