همه چیز راجع به چرتکه

همه چیز راجع به چرتکه

چرتکه یعنی :

چرتکه وسیله ایست قدیمی که برای انجام محاسبات چهار عمل اصلی ریاضی و همچنین ریشه دوم و سوم اعداد به کار میرود.

در اصل کلمه ی چرتکه ، کلمه ایست روسی به معنای تسبیح که وارد زبان فارسی شده است.

تاریخچه :

اولین چرتکه توسط سومری ها اختراع شد که حدود ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد بود. ولی تاریخچه چرتکه در ایران به ۶۰۰ سال قبل از میلاد باز میگردد که در زمان هخامنشیان بود. به نظر داشنمدان قدیمی ، در قدیم از چرتکه برای محاسبات جمع و تفریق و محاسبات پیچیده استفاده میشد.

ساختار چرتکه:

چرتکه که معمولا جنس چوبی داشت از یک قاب چهار گوش درست میشود.و داخل این قاب سیم هایی به صورت عمودی و موازی هم به بالا و پایین قاب متصل اند. در هر یک از این سیم ها تعدادی مهره وجود دارد. هر یک از این سیم ها و مهره ها را یک ستون مینامند که هر یک از آنها نشان دهنده یکان ها ، دهگان ، صدگان و… به ترتیب می باشد.

چرتکه

آموزش چرتکه:

افراد با یاد گیری چرتکه باعث میشوند که یک هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ مغز برقرار کنند. که این امکان در یاد گیری ریاضی به صورت های غیر از چرتکه ممکن نیست. آموزش چرتکه اصفهانبه صورت استفاده از هر دو دست انجام میشود. و معمولا به این صورت است که ایتدا جمع و تفریق بعد ضرب و تقسیم آموزش داده میشود.

ولی شاید فکر کنید که چرتکه نیاز به آموزش ندارد و خیلی ساده است ولی این طور نیست. با آموزش چرتکه همانطور که گفتیم ذهن خیلی فعال تر میشود و بعد از مدتی آموزش چرتکه اصفهان باید چرتکه را کنار گذاشت و آن را ذهن تجسم کرد و اعمال ریاضی را دهنی انجام داد. که این کار بعد از یاد گیری کامل چرتکه امکان پذیر است.

انیشتن معتقد بود که تصویر سازی از دانش مهم تر است، برای اینکه تصویر سازی منبع اصلی کشف دانش است. ( آلبرت انیشتن )

چرتکه

مزایای آموزش چرتکه اصفهان:

۱٫استفاده از دو نیمکره راست و چپ مغز

۲٫بهبود حافظه

۳٫افزایش اعتماد به نفس

۴٫توسعه قدرت تخیل و تصویر سازی دهنی

۵٫سرعت در حل مسائل ریاضی

دلایل یادگیری چرتکه برای کودکان :

تحقیقات نشان داده است که هوش انسان با توجه به محیطی که رشد میکند تعیین میشود. یعنی اینکه هر انسانی با یک مغز کاملا نابالغ به دنیا می آید و با توجه به عوامل خارجی دهن رشد میابد . مغز هر انسانی تقریبا در ۱۰ سالگی تا ۹۹ درصد رشد یافته است. پس میتوان گفت که کودکی نقش مهمی در رشد مغز کودک دارد.بنابراین آموزشگاه هوشمند سازان به آموزش چرتکه اصفهان در سن ۴ تا ۱۳ سالگی کودکان میپردازد.

چرتکه

هوش،عبارت است از توانایی بشر در حل مشکلات و یا ساختن چیزی که آن مشکل را حل کند می باشد ( گاردنر )

از جمله دلایل مهم که باید کودکان کار با چرتکه را یاد بگیرند این است که

۱٫چرتکه مانند یک تفریح است و کودکان را خسته نمیکند .همرا با این تفریح به صورت تخصصی ریاضی و حل مسائل را یاد میگیرند. و ذهن آن رشد خوبی میکند.

۲٫علاوه بر اینکه ریاضی را یاد میگیرد . تصور ذهنی خوبی پیدا میکند و باعث افزایش اعتماد به نفس در کودک میشود. همچنین باعث افزایش خلاقیت ، تمرکز ، و استقامت ذهنی میشود.

نظر خود را بنویسید

avatar