دلایل افزایش مصرف سوخت و راه های کاهش مصرف

دلایل افزایش مصرف سوخت و راه های کاهش مصرف

مصرف بهینه بنزین یکی از مشکلات و موارد مهم و اساسی برای خودرو سازان و همچنین رانندگان می باشد. کاهش مصرف سوخت هم به سود راننده است و هم خودرو . از طرفی خودرویی که مصرف بنزین کم تری دارد برای جامعه نیز مفید تر است و طرفداران بیشتری دارد.ما در این مقاله سعی داریم راه های را برای شما معرفی کنیم تا دلیل مصرف سوخت بالای خودرو خود را تشخیص داده و به کاهش این مصرف اقدام کنید.

۱٫وزن زیاد خودرو:

باید این نکته را گفت که هر چقدر وزن بار موجود در خودرو بیشتر باشد مصرف سوخت آن نیز بیشتر است .راهکاری که ما پیشنهاد داریم این است که بهتر است از صندوق عقب خودرو به عنوان انباری استفاده نکنید و فقط وسایل ضروری در آن قرار گیرد. مثلا از اتاق عقب آریسان به عنوان انباری استفاده نکنید و در حد معمول و به اندازه بار بزنید.  در صندوق عقب باید فقط یک لاستیک زاپاس و وسایل و ابزار برای تعمیر خودرو در مواقع ضروری باشد و یک بطری کوچک آب .

اتاق عقب آریسان

 

۲٫نشتی بنزین:

یکی دیگر از دلایل افزایش سوخت خودرو بخار شدن بنزین می باشد. بنزین در باک خودرو نیز ممکن است بخار شود به این صورت که هر چه سوخت داخل باک کمتر باشد زودتر بخار میشود و از طرفی پمپ بنزین نیز بیشتر داغ میشود. برای پیشگیری از این اتفاق سعی کنید باک تا حد امکان پر باشد و در صورت استشمام بوی بنزین حتما اتصالات باک و سلامت مخزن کنیستر را چک کنید.

۳٫تایرها:

شاید خیلی ها این را ندانند که تایرها میتوانند تاثیر زیادی بر مصرف سوخت خودرو بگذارند. به این صورت که تایرها که با زمین در ارتباط هستند اگر کم باد و یا فرسوده باشند مقاومت غلتشی بیشتری دارند و مصرف سوخت را بالا میبرند برای حل این مشکل سعی کنید لاستیک ها را همیشه چک کنید.این مورد به خصوص برای خودرو که دارای اتاق عقب ال ۹۰ وانت میباشد باید کاملا رعایت شود زیرا این خودرو ها بار بیشتری را تحمل میکنند .

اتاق عقب آریسان

۴٫کیفیت بنزین:

کیفیت بنزین مصرفی تاثیر بسزایی در میزان مصرف آن دارد . همانطور که میدانید بنزین سوپر اکتان بیشتری به نسبت بنزین معمولی دارد و این برای اکثر خودرو ها مفید است. مصرف بنزین با کیفیت هم باعث کاهش مصرف سوخت شده و هم ضرر کمتری به موتور خودرو میرساند. در هر حال برای حل این مشکل سعی کنید همیشه در باک خودرو خود از بنزین سوپر استفاده کنید ، اگر امکانش نیست حداقل یک باک در میان از بنزین با اکتان بالا استفاده کنید.

۵٫درست رانندگی کنید:

رانندگی با ملایمت و آرام باعث کاهش مصرف سوخت میشود به این صورت که اگر به آرامی رانندگی کنید و از ترمز گرفتن های شدید بپرهیزید ، هم مصرف کاهش میابد هم لاستیک ها کمتر فرسوده میشوند و از طرفی هم خودرو کمتر آسیب میبیند. تحقیقات نشان داده که رانندگی اصولی و صحیح باعث میشود تا مصرف سوخت تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

اتاق عقب آریسان

۶٫خرابی شمع ها:

از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر مصرف سوخت خودرو ، شمع ها هستند. شمع ها رابه مستقیم با مصرف سوخت دارند. شمع ها عمر مفید دارند یعنی پس از مدتی استفاده باید تعویض شوند که اگر تعویض نشوند و یا نوع نامرغوبی استفاده شود مصرف سوخت را نیز افزایش میدهد. پس در صورت مشاهده مصرف سوخت زیاد اولین چیزی را که باید چک کنید شمع ها هستند. در انتخاب شمع دقت کنید و از نوع مرغوب و با کیفیت استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar