آموزش ساخت وبلاگ و مدیریت آن

آموزش ساخت وبلاگ و مدیریت آن

در مقاله های قبلی در خصوص ماهیت وبلاگ و کاربردهای آن صحبت کردیم. در این مقاله سعی داریم ساخت وبلاگ و مدیریت آن را برای شما همراهان طراحی سایت در اصفهان توضیح دهیم.

امروزه وب سایتهای زیادی سرویس وبلاگ را ارائه می دهند و حتی می توان گفت دنیای رقابتی خود را دارند. اما از بین این سایتها ما به عنوان نمونه سایت بلاگفا را به عنوان یکی از قدرتمند ترین و محبوبترین ارائه دهندگان سوریس وبلاگ در ایران و به زبان کاملا فارسی انتخاب کرده ایم تا آموزش خود را بر اساس این سایت ارائه دهیم. نکته قابل تامل این است که آنچه که در این مقاله عنوان می شود مختص بلاگفا نبوده و سایر سرویس دهندگان وبلاگ نیز بر همین اساس فعالیت می کنند.

به طور کلی مراحل ساخت و مدریت وبلاگ به شرح زیر است:

  • ثبت نام و ایجاد وبلاگ

ابتدا وارد سایت blogfa.com شده و بر روی ثبت نام و ایجاد وبلاگ کلیک کنید.

Veb-Amo1

در این قسمت بایستی اطلاعات زیر را وارد کنید:

Veb-Amo2

نام کاربری

مهم ترین این اطلاعات نام کاربری است. نام کاربری قابل تغییر نبوده و در واقع نام وبلاگ شما می باشد. بنابراین در انتخاب این نام دقت کنید و نامی متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید. پس از انتخاب این نام، چنانچه این نام قبلا در بلاگفا ثبت نشده باشد برای شما در نظر گرفته شده و آدرس وبلاگ شما به صورت http://username.blogfa.com  خواهد بود. Username همان نام کاربری انتخابی شماست. تجه داشته باشید نام کاربری فقط شامل حروف انگلیسی و اعداد خواهد بود.

کلمه عبور

در این قسمت شما بایستی یک کلمه عبور مطمئن و قوی برای ورود به بخش مدیریت وبلاگ خود انتخاب کنید. در عین حال کلمه عبور را عبارات یا کلماتی در نظر بگیرید که به خاطر سپردن آن برای شما آسان باشد و قابل حدس زدن توسط دیگران نباشد.

عنوان وبلاگ

عنوان وبلاگ کاملا سلیقه ایی بوده و بهتر است مرتبط با کار و موضوع مورد نظر شما داشته باشد. عنواین تکراری و یا عنواین وبلاگ های مشهور انتخاب درستی نخواهند بود. یک عنوان اختصاصی به خوانندگان وبلاگ شما کمک می کند تا آنرا راحت تر به خاطر بسپارند .در این بین رعایت فرهنگ و قوانین و عدم استفاده از هنجارهای رایج اجتماعی و کلمات غیر اخلاقی برای انتخاب نام وبلاگ، لازم و ضروری است. مثلا سئو سایت در اصفهان می تواند یک نام مناسب برای وبلاگ با موضوع سئو باشد.

نام نویسنده

انتخاب نام نویسنده نیز سلیقه ایی بوده و می تواند نام واقعی نویسنده و یا نام مستعار باشد.

شرح وبلاگ

در این قسمت با توضیحی کوتاه و مختصر وبلاگ خود را معرفی کنید. این توضیحات کمک زیادی در جهت نوع مطالب وبلاگ و نظرات نویسنده به خوانندگان وبلاگ خواهد کرد.

ایمیل خصوصی

در این قسمت بایستی ایمیل شخصی خود را الزاما و درست وارد کنید. از این ایمیل برای ارسال نام کاربری و کلمه عبور و پیام های سایت استفاده می شود. این ایمیل قابل مشاهده توسط خوانندگان وبلاگ نیست.

منطقه زمانی

از آنجایی که اساس کار وبلاگ بر اساس زمان ثبت مطالب است و آخرین پست نویسنده به عنوان اولین مطلب در وبلاگ به نمایش در می آید بنابراین بایستی منطقه زمانی خود را به درستی انتخاب کنید.

قوانین و مقررات

در نهایت با رعایت قوانین و مقررات مربوط به سایت بلاگ فا ثبت نام شما تکمیل و وبلاگ شما ایجاد خواهد شد. پس از ثبت نام و گرفتن تاییدیه از سایت بلاگفا با نام کابری و کلمه عبور خود وارد وبلاگ خود شوید.

Veb-Amo3

در این صفحه با وارد شدن به قسمت تنظیمات و دیگر امکانات می توانید از قالبهای آماده بلاگفا برای سایت خود استفاده کرده و یا قالب اختصاصی خود را طراحی کنید. تمامی موارد این قسمت کمک به حرفه ای تر شدن و تکمیل شدن وبلاگ شما می کند.

همچنین در قسمت بالای این صفحه نام وبلاگ شما قابل مشاهده است و می توانید با کلیک بر روی آن پیش نمایش اولیه وبلاگ خود را ببینید.

Veb-Amo4

  • نوشتن و درج مطلب و مدیریت مطالب

پس از ورود به قمست مدیریت وبلاگ اولین گزینه در دسترس نوشته جدید است و شما با انتخاب این قسمت می توانید اولین نوشته و یا به اصطلاح پست خود را وارد نمایید.

Veb-Amo5

هر پست الزاما شامل عنوان و متن می باشد. در قسمت متن وبلاگ شما می توانید عکس، فایلهای صوتی و تصویری و لینک هم داشته باشید. در نهایت با زدن دکمه ثبت نوشته پست شما ثبت شده و در وبلاگتان به نمایش در می آید. کلیه نوشته های وبلاگ قابلیت ویرایش و مدیریت دارند.

 

وبلاگ چیست ؟

کاربردهای وبلاگ

نظر خود را بنویسید

avatar