شرکت اینترنت چینی سینا

شرکت اینترنت چینی سینا

سلام خدمت شما کاربران گرامی

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت سینا می رسد. سینا یک شرکت اینترنتی چینی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

نوزدهمین وب سایت برتر جهان : شرکت اینترنت چینی سینا

آدرس وب سایت :www.sina.com.cn

sina01

در مارس ۱۹۹۹ شرکت فناوری اطلاعات SRC (Stone Rich Sight)  توسط مدیر عامل سابق سینا و رئیس جمهور چین، وانگ ژیدونگ تاسیس شد. سپس با Sinanet وب سایت شرکت آمریکایی Sunnyvale ادغام شد. ادغام این دو وب سایت بزرگ چینی از آن زمان تاکنون در سراسر تنگه و شمال آمریکا گسترش یافته است.

شرکت سینا یک شرکت اینترنت چینی است که در زمینه های IT (فناوری اطلاعات)، مخابرات و تولید فعالیت می کند. سینا دارای چهار محور اصلی تجاری است شامل: Sina Weibo ، Sina Mobile، Sina OnLine و Sinanet. سینا تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت شده در جهان دارد همچنین توسط نشریه خبری Southern Weekend به عنوان رسانه سال چین در سال ۲۰۰۳ شناخته شد.

sina02

سینا برای اولین بار در ۱۳ آوریل ۲۰۰۰ در فهرست ملی نزدک (Nasdaq) بزرگترن بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا قرار گرفت . بعد از آن Sohu و Netease دو شرکت بزرگ مبتنی بر وب چین در لیست نزدک قرار گرفتند. این امر باعث رشد ۶۸،۰۰۰،۰۰۰ دلاری آمریکا قبل از افت شدید نزدک در ماه مه ۲۰۰۰ شد. در جولای ۲۰۰۰ سینا وب سایت رسمی برای پوشش آنلاین بازیهای المپیک تابستانی ۲۰۰۰ در سیدنی بود که توسط دولت و کمیته چین برگزیده شد.

در نظر سنجی انجام شده توسط شرکت نظرسنجی Gallup چین در آوریل سال ۲۰۰۳،  سینا به عنوان محبوب ترین شرکت چینی انتخاب شد.

سینا مالک Sina Weibo شبکه اجتماعی میکرو بلاکینگ توییتر است. Sina Weibo 56 درصد از بازار میکرو بلاکینگ چین را بر اساس کاربران فعال و ۸۶/۶ درصد از  Browsing Time (زمان مرور) نسبت به رقبای چینی دیگرش مثل Tencent و Baiduبه خود اختصاص داده است. این شرکت مدعی است که بالای ۱۰۰ کاربر با بیش از ۱۸۰ میلیون Follower (دنبال کننده) منحصر به فرد دارد. Sina Weibo به عنوان بزرگترین پورتال تلفن همراه چین در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت سینا در شهر پکن چین تاسیس شد و دفتر مرکزی مالی آن در اول اکتبر ۲۰۰۱ در شهر شانگهای چین مستقر شد.

موتور برنامه سینا (SAD) اولین و بزرگترین پلت فروم Pass برای محاسبات ابری در چین است. که توسط دپارتمان SAD در سال ۲۰۰۹ راه اندازی و تاسیس شد. SAD به ارائه پایدار، میزبانی موثر وب سرویس و میزبانی وب برای شرکتها، سازمان ها و توسعه دهندگان مستقل اختصاص داده شده است. در حال حاضر بیش از ۳۰۰،۰۰۰ توسعه دهنده در چین در SAE اسافاده می کنند.

sina03

وب سایت رسمی شرکت سیناsina.com  است و وب سایت  sina.com.cn زیر مجموعه شرکت سینا است که خود دارای دو زیر مجموعه اصلی sports.sina.com.cn و video.sina.com.cn است. وب سایت sina.com.cn ارائه دهنده معروف و برتر IM (Instant Messaging) پیام رسان فوری در چین است تا جایی که توانسته است رتبه ۱۹ الکسا در دنیا و رتبه ۶ الکسا در چین را به خود اختصاص داده و بسیار بالاتر از وب سایت اصلی شرکت سینا یعنی sina.com قرار گیرد. شما هم اگر می خواهید رتبه الکسا خود را پایین بیاورید و در صفحات ابتدایی گوگل باشید، به سئو اصفهانبپیوندید.

مراجعه به مقاله قبلی : هجدهمین وب سایت جهان (شرکت  اینترنت چینی Sohu)

نظر خود را بنویسید

avatar