نسخه ژاپنی گوگل

نسخه ژاپنی گوگل

سلام خدمت شما کاربران گرامی

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت نسخه ژاپنی گوگل می رسد. نسخه ژاپنی گوگل یک موتور جست و جوی اینترنتی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

پس با طراحی سایت در اصفهان همراه باشید با معرفی

شانزدهمین وب سایت برتر جهان : نسخه ژاپنی گوگل

آدرس وب سایت :www.google.co.jp

ژاپن یک کشور در آسیای شرقی در اقیانوس آرام و کاملا محصور شده در آب است. ژاپن یا همان مجمع الجزایر ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید  ناخالص داخلی است. ژاپن پس از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی به گفته برخی از تحلیلگران کاملا ویران شد. این کشور که بیشتر خاک آن کوهستانی و بیشتر جزایر آن آتشفشانی است به شدت زلزله خیر است و تراکم جمعیت بالایی دارد. ژاپن با جمعیت ۱۲۸ میلیون نفری خود دهمین کشور پرجمعیت جهان است و توکیو پایتخت این کشور با جمعیت ۳۵ میلیونی خود از گران ترین پایتخت های دنیا به حساب می آید. مساحت ژاپن با این جمعیت بالا ، مساحتی کمتر از یک چهارم ایران و یک بیستم آمریکا است و از نظر ثروت های زمینی و زیرزمینی، منابع طبیعی و معدنی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. مقایسه امروزه ژاپن با وضعیت ویرانی آن پس از جنگ جهانی دوم تنها به یک معجزه شبیه است که توسط مردم ژاپن صورت گرفته است.

japan01

ژاپن که دومین قدرت جهان پس از آمریکا و چین در دنیا به حساب می آید در بیشترین عرصه های صنعتی و اقتصادی پیشتاز است و این در حالی است که ژاپن با جمعیت ۲۳% درصدی افراد بالای ۶۵ سال، پیرترین ساختار جمعیتی جهان را دارد. در سال ۲۰۱۷ ضریب نفوذ اینترنت در ژاپن به ۹۱/۳ درصد رسید و باعث شد رکورد ضریب نفوذ اینترنت در جهان را به خود اختصاص دهد. سرعت ناباورانه اینترنت ۵G یعنی نسل پنجم اینترنت با سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه در کمال تعجب آمریکایی ها به عنوان بزرگترین مدعی تحولات مخابراتی در جهان، توسط ژاپنی ها راه اندازی شد . این آمارها و استفاده کاربران ژاپنی از اینترنت و پیشتازی آنها در عرصه فناوری اطلاعات، باعث شد نسخه ژاپنی موتور جستجوی گوگل رتبه یک الکسا در این کشور و رتبه ۱۶ الکسا در دنیا را به خود اختصاص دهد.

نسخه ژاپنی موتور جستجوی گوگل در جستجوی وب ، تصاویر، اخبار و… ژاپنی ها را همراهی می کند. به زبان ساده شما اگر در کشور ژاپن باشید و عبارتی مانند سئو اصفهان را جستجو کنید، جستجوهای اولیه در صفحات وب ژاپن انجام می شود. نسخه ژاپنی گوگل یکی از پردرآمد ترین نسخه های گوگل برای این شرکت به حساب می آید و در حوزه تبلیغات، به عنوان محور اصلی درآمدی گوگل، تاثیرات به سزایی را به همراه دارد. شرکت گوگل برای اینکه بار سرورها برای افزایش سرعت، کاهش یابد و جستجوها واقعی تر باشند، تقسیم بندی منطقه ایی را انجام داده است.

japan02

مقایسه ایران و ژاپن در استفاده از اینترنت

ایرانی ها در مقایسه با ژاپنی ها ۱۲ برابر بیشتر از اینترنت استفاده می کنند و ۱۹ میلیون کاربر ایرانی زیر ۱۸ سال هستند. همچنین از نظر سرعت دسترسی کاربران به اینترنت طبق آمار ژانویه سال ۲۰۱۵ ژاپن با سرعت ۷۰/۴۸ مگابیت بر ثانیه رتبه سوم جهان و ایران با سرعت ۴/۶۹ مگابیت بر ثانیه رتبه ۱۵۰ جهان قرار دارد.

مراجعه به مقاله قبلی : پانزدهمین وب سایت جهان (موتور جستجوی مایکروسافت live.com)

نظر خود را بنویسید

avatar