رازهای نگهداری از کیک تولد

رازهای نگهداری از کیک تولد

شیرینی ها به طور کلی به دو دسته خشک و تر تقسیم بندی میشوند. شیرینی خشک مانند شیرینی گردویی و نارگیلی به خاطر اینکه رطوبت کمی دارند برای مدت طولانی تر میتوان نگهداری کرد اما شیرینی های تر مانند رولت مدت کمی میتوان سالم نگهداشت زیرا هم رطوبت زیادی دارند هم به خاطر داشتن خامه و تخم مرغ در پختت آنها زودتر فاسد میشوند.

همه ی ما علاقه داریم که برای پذیرایی مهمانی ها از شیرینی و کیک استفاده کنیم. مثلا برای تولد از کیک تولد استفاده میکنیم .این کیک ها تنوع زیادی دارند اگر در یخچال قنادی نگاه کنید کیک با  روکش های متفاوت میبینید. مانند کیک با خامه یا شکلات و یا کیک با روکش فوندانت که هر کدام روش نگهداری متفاوت دارند . قبل از اینکه بدانیم چگونه کیک را در خانه نگهداری کنیم تا سالم بماند بهتر است روش حمل کیک از قنادی تا مقصد را بدانیم.

یخچال قنادی

 زمانی که کیک را از فروشگاه تحویل میگیرید:

زمانی که شما کیک را در فروشگاه تحویل میگیرد برای حمل آن به مقصد نیاز به مراقبت از کیک دارید.ما به شما در این کار کمک میکنیم. برای تحویل کیک ابتدا دقت کنید که متن روی کیک و فرو و مدل کیک همانی باشد که سفارش داده اید. سپس هر دو دست را زیر سینی کیک قرار دهید تا وزن کیک بین دو دست تقسیم شود این کار هم کمک میکند سنگینی کیک حس نشود و تعادتان برای حمل تا خودرو حفظ شود از طرفی هم باعث میشود که تعادل در کیک حفظ شود و شکل ظاهری آن به هم نریزد مثلا خامه روی آن ترک نخورد.

برای قرار دادن کیک در خودرو هیچوقت آن را روی صندلی قرار ندهید زیرا صندلی کمی شیب دارد و با کوچکترین حرکت کیک داخل جعبه تکان میخورد. بهترین کار این است که کف خودرو پارچه ای تمیز پهن کنید بعد کیک را وی آن قرار دهید.

یخچال قنادی

نکته دیگر این است که سعی کنید وسیله ی دیگری اطراف کیک نباشد که ناگهان با کیک برخورد کند.اگر بتوانید این موارد را رعایت کنید میتوانید کیک را به همان شکلی که در یخچال قنادی دیده اید در منزل نیز داشته باشید.

نگهداری کیک درمنزل:

معمولا برای جشن و مهمانی ها کیک و شیرینی را زودتر خریداری میکنید اما مشکل اصلی همه این است که کیک را چگونه و کجا نگهداری کنند تا زمان مصرف سالم و به همان شکل اولیه باشد. همانطور که گفتیم نگهداری کیک های تولد که تر هستند کمی مشکل است.

کیک ها با روکش فوندانت در برابر گرما حساسیت کمتری دارند ولی کیک های خامه ای سریعا در محیط گرم خراب میشوند. برای نگهداری کیک بهترین کار این است که کیک را در جعبه خود قرار دهید دهید و آن را در یک نایلون بزرگ بگذارید و محکم کنید تا هوام عبور نکند به این روش میتوان کیک را به تازگی روز اول نگهداشت.

بعضی نیز میگویند با این روش میتوان کیک را در فریزر قرار داد و مدت طولانی تری نگهداشت. کیک فوندات را میتوان تا چند ساعت در محیط خانه و دمای عادی نگهداشت.

یخچال قنادی

نظر خود را بنویسید

avatar