کاربرد انواع شلنگ ها در صنایع مختلف

کاربرد انواع شلنگ ها در صنایع مختلف

روند کاری بسیاری از صنایع با به کار بردن قطعات ، لوازم و تجهیزات بسیار، راحت تر از قبل شده است و سبب شده که کارها سریع تر از قبل پیش رود و نتایج مطلوبی به همراه داشته باشد .

یکی از قطعات و لوازمی که به خوبی در صنایع به کار می رود استفاده از انواع شیلنگ هاست مانند شیلنگ هیدرولیک ، شیلنگ صنعتی و … که هر کدام از مدل های شیلنگ بنا بر کاربردی که دارند مورد استفاده ی صنایع قرار می گیرند .

با خواندن این نوشته  اطاعات کلی در مورد انواع شلنگ های از جمله شیلنگ ضد سایش ،شیلنگ های صنعتی ، شیلنگ های ضد حرارت و … پیدا خواهید کرد با ما در ادامه ی این نوشته همراه باشید .

شیلنگ هیدرولیک در صنایع مختلفی که در جهان وجود دارد به عنوان وسیله ایی که برای انتقال گاز و مایعات به کار می رود کاربرد دارد، همان طور که می دانید این مایعات با فشار بالا انتقال پیدا می کند .

شیلنگ ضد سایش

از آن جا که احتمال نشت مایع ها و گازها که دارای فشار زیاد هستند، بالاست لازم است اقدامات ایمنی به خوبی رعایت شود تا از بروز خطرات احتمالی و آسیب هایی که قرار است به وجود آید جلوگیری شود، از این رو کلیه قطعات شیلنگ هیدرولیک مانند آداپتورهای کمکی، اجزاء اصلی شیلنگ  و …. باید تحت شرایطی که به شرایط واقعی نزدیک است جهت کنترل پایداری و انعطاف پذیری شیلنگ مورد آزمایش و بررسی قرار گیرد .

در محیط های خطرناک مانند معدن زیر زمینی و ساخت و ساز تونل ها باید از آداپتورهای اصلی استفاده کرد که در اتصال دو سر شیلنگ نقش بسیار مهمی دارد .

برای اینکه اتصال شیلنگ ها به صورت صحیح به کار رود نیاز است که اتصال درست که بر اثر تحت فشار بودن دو سر شیلنگ به وجود می آید استفاده شود .

با توجه به این که شیلنگ های هیدرولیک در محیط هایی به کار می روند که پر خطر هستند مانند صنایع معدن زیر زمینی و ساخت و ساز تونل لازم است لایه ی بیرونی آن به گونه ایی باشد که در برابر محیط مقاومت خوبی داشته باشد و بر اثر حرارت و خم شدن دچار آسیب و صدمه نشود .

شیلنگ ضد سایش

در تعدادی از صنایع همچون  معدن زغال سنگ، ساخت تونل، فرایندهای مرتبط با نفت و جوشکاری استفاده از شیلنگ های هیدرولیک زیاد است .

شیلنگ ها از لاستیک هایی با کیفیت بالا ساخته شده است که از ویژگی عایق بندی برخوردار هستند و باعث می شود میزان دوام شیلنگ هیدرولینک افزایش پیدا کند . زمانی که شیلنگ ها از دوام بالا برخوردار باشد می تواند  مایعات را با سرعت یکسان هدایت کنند، این مساله  درصنایع  که با گاز و نفت  سرو کار دارد، بسیار ضروری است.

برای استخراج از معادن که در آن انتقال سیال در اعماق زمین مورد نیاز است گزینش  شیلنگ هیدرولیک گزینش درستی است .

نظر خود را بنویسید

avatar