معرفی گیربکس های صنعتی

معرفی گیربکس های صنعتی

ما در این مقاله سعی داریم تا انواع گیربکس ها را به شما معرفی کنیم و مزایا و کاربرد آنها را بیان کنیم.اما برای درک بهتر موضوع بهتر است در ابتدا توضیح مختصری از گیربکس و نحوه کارکرد آن داشته باشیم.

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی استفاده از موتور الکتریکی در هر زمینه ای چه صنعتی و چه خانگی توانسته است پاسخگوی نیاز افراد باشد. موتور های الکتریکی دارای سرعت چرخش بالا و قدرت پایینی هستند که در خیلی موارد نیاز را رفع میکند ولی اما در بعضی موارد نیاز است که سرعت چرخش را پایین آورد و قدرت را بالا برد ، بنابراین در این موارد از وسیله ای به نام گیربکس صنعتی استفاده میکنند. گیربکس ها در زبان فارسی به معنی جعبه دنده هستند که در دستگاه بعد از موتور قرار میگیرند و میتواند سرعت را کاهش و قدرت را افزایش دهد و برعکس آن را نیز انجام دهد.

معیار انتخاب گیربکس:

برای خرید و انتخاب گیربکس مناسب باید به یک سری از خصوصیات توجه داشته باشید مثلا دور ورودی و خروجی که همان سرعت چرخش الکتروموتور و گیربکس می باشد.و یا گشتاور خروجی و نسبت تبدیل و…

گیربکس های صنعتی انواع متفاوتی دارند که تفاوت آنها در نوع چرخ دنده آنها می باشد یعنی گیربکس ها با توجه نوع چرخ دنده ی به کار رفته در آن به چهار دسته تقسیم میشوند که عبارتند از: ۱٫ هلیکال  ۲٫ کرنویل  ۳٫ حلزونی ۴٫ خورشیدی

گیربکس خورشیدی:

همانطور که گفته شد گیربکس خورشیدی یکی از انواع گیربکس های صنعتی می باشدکه در ادامه مطلب سعی داریم این گیربکس را به طور مفصل برای شما خوانندگان بازگو کنیم.گیربکس خورشیدی خود دارای سه جزء میباشد . دنده خورشیدی ، دنده هرزگرد و دنده رینگی از اجزاء تشکیل دهنده گیربکس خورشیدی هستند.

گیربکس خورشیدی

محل قرار گیری این دنده ها در گیربکس به این صورت است که دنده خورشیدی در مرکز قرار دارد و دنده های هرزگرد بین دنده خورشیدی و رینگی قرار دارند.به این صورت که دنده های هرزگرد از سیک سمت با دنده خورشیدی و سمت دیگر با دنده رینگی در ارتباط هستند.ومهم ترین قسمت گیربکس دنده خورشیدی آن می باشد.

مزایای استفاده از گیربکس خورشیدی:

از مهم ترین مزیت های این گیربکس کم صدا بودن آن است و همچنین قابلیت تحمل دور ورودی تا ۳۵۰۰ ، از دیگر مزایا میتوان به خرابی و لقی بسیار کم این گیربکس اشاره کرد.

۱٫حجم کم این گیربکس به دلیل نحوه قرارگیری اجزا

۲٫کاهش مصرف انرژی و راندمان بالا

۳٫انتقال کشتاور بالا به خاطر اینکه بار به طور متوازن بر روی چرخ دنده ها اعمال میشود.

و….

گیربکس خورشیدی

کاربرد گیربکس خورشیدی:

گیربکس های خورشیدی در اکثر صنایعی همچون ، صنایع نورد فولاد ، صنایع غذایی ، شیمیایی ، مکانیک ، رولینگ ، نوار نقاله ، بچینگ ها و…

خرید و تعمیر گیربکس صنعتی:

اگر از گیربکس ها به خصوص گیربکس خورشیدی به درستی استفاده شود و شرایط کاری سختی را نداشته باشد خیلی کم دچار خرابی و لقی میشود اما با این حال برای خرید و یا تعمیر گیربکس های صنعتی پیشنهاد متا به شما استفاده از گیربکس های صنعتی شهباز گیربکس می باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar