دانستنی های باتری خودرو

دانستنی های باتری خودرو

ماشین از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قطعه ها کاربری مخصوص خود را دارند که در کنار یکدیگر سیستم خودرو را تشکیل می دهند.

یکی از اجزای اصلی که خودرو دارد باتری است که در صورت رعایت اصول و قواعد درست می توان به خوبی از باتری خودرو مراقبت کرد. از دیگر اجزای خودرو که دارای اهمیت بالایی است گاردان خودروییاست که کاربرد مخصوص به خود را دارد.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خودروی شما روشن نشود که عامل آن از باتری خودرو است که چنان چه باتری خودرو ی خود را به صورت منظم چک می کردین؛ چنین مشکلی برای شما به وجود نمی آمد.

دو مدل از انواع باتری های خودرو هستند که بسیار رایج می باشندکه عبارتند از باتری های اسیدی و باتری های اتمی.

در صورت مقایسه بین دو باتری باید خاطر نشان شد که باتری های اسیدی نسبت به باتری های اتمی به مراقبت نیاز دارند در حالی که باتری های اتمی از نوع باتری هایی هستند که به مراقبت نیاز ندارند.

باتری های بدون نیاز به مراقبت دارای عمر طولانی تر هستند در برابر شارژ بیشتر دارای مقاومت می باشد و سریع تر شارژ می شوند.

گاردان خودرویی

پیشنهاد ما به خریداران باتری این است که چنان چه در مناطق گرم زندگی می کنند و قصد خرید باتری دارند از باتری های اسیدی استفاده کنند چرا که در باتری های اتمی نمی شود اضافه کرد.

باتری های اسیدی به دلیل هزینه ی پایین و عرضه ی زیادی که دارد با استقبال خوبی برخوردار است.

ساختار یک باطری از چند قسمت تشکیل شده است مانند مواد شیمیایی، نکات الکتریکی، نگهدارنده و فرم دهنده ی که هر کدام در ساختار باتری وظیفه ایی بر عهده دارند.

باتری ها برای استارت زدن، تثبیت انرژی، تامین نیروی لازم برای جرقه زدن و فراهم نمودن روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند.

در صورتی که از باتری به درستی استفاده شود حدود یک سال و نیم دوام می آورد.

عواملی که در باتری سبب اتصال کوتاه می شود عبارتند از دشارژ عمیق، گرما و لرزش.

یکی از نشان هایی که می توان فهمید خودرو در حال خراب شدن است استارت زدن هایی است که در زمستان انجام می گیرد و به روشن شدن اتومبیل منجر نمی شود.

شاید برای شما سوال پیش آید که دشارژ عمیق چه زمانی اتفاق می افتد؟

در زمان های نامناسب که باتری خودرو را باتری به باتری می کنید دشارژ عمیق به وجود می آید. تست کردن نادرست باتری ها هم می تواند منجر به خراب شدن باتری خودرو ها شود.

از راهکارهایی که برای بالا بردن طول عمر باتری ها می توان انجام داد، بررسی کردن سطح الکترولیت، مطمئن شدن از محکم بودن سر باتری ها و اینکه سطح خورده شده ی قطب و سر باتری ها به طور منظم تمیز کرد.

تولید کننده گاردان لازم است گاردان های خودرو با موادی که از کیفیت بالایی بر خوردار است تهیه کنند.

نظر خود را بنویسید

avatar