آشنایی با رنگ اکرولیک:

آشنایی با رنگ اکرولیک:

رنگ اکرولیک از رنگ های پرطرفدار و محبوب بین هنرمندان می باشد استفاده از رنگ اکرولیک نیازمند تخصص خاصی نمی‌باشد و  با دانستن چندین نکته به راحتی می توان از آن استفاده کرد.از رنگ اکرولیک علاوه بر اینکه می‌توانیم بر روی کاغذ و بوم از آن استفاده کرد و نقاشی های هنرمندانه ای کشید ، می‌توان در نقاشی ساختمان از آنها استفاده کرد که در مقالات بعدی به طور کامل توضیح خواهیم داد.

فروشگاه لوازم التحریر اصفهان قصد دارد در این مقاله خصوصیات رنگ اکرولیک را به شما عزیزان ارائه دهد و همچنین تکنیک‌های استفاده از آن را بازگو کند.برای دانستن این تکنیک ها تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های رنگ اکرولیک:

رنگ اکرولیک جزء آن دسته از رنگهای می‌باشد که حلال آن آب است. رنگهای اکرولیک به سه دسته ی براق ، مات و نیمه براق تقسیم میشود.از ویژگی های مهم رنگ اکریلیک که باعث شده است طرفداران بسیاری پیدا کند زود خشک شدن رنگ اکرولیک میباشد.رنگ اکرولیک بسیار زود خشک میشه یعنی به این صورت که می‌توان دوره اول را رنگ کرد و سپس مدتی صبر کنیم تا خشک بشه و دور دوم را رنگ کنیم.از دیگر ویژگی های رنگ اکرولیک تنوع رنگ بالا، انعطاف پذیری و دوام این رنگ می باشد.

نقاشی با رنگ اکرولیک:

بهتراست در ابتدا بدانید که رنگ اکرولیک را به دو صورت میتوان استفاده کرد یک اینکه بدون رقیق کردن و به محض باز کردن در تیوپ رنگ، می توان از آن استفاده کرد و در حالتی می‌توان آن را با آب مخلوط کرده و به حالت رقیق از آن استفاده کرد.

۱٫قلم مو:

قلم مو یا بورس برای نقاشی جزو آن دسته از وسایلی می باشد که باید  از لوازم التحریر هنری در اصفهان تهیه کنید تا بتوانیم با رنگ اکرولیک نقاشی زیبای بکشید بورس های مخصوص رنگ اکرولیک از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند و مانند بروس و قلم موی آبرنگ یا رنگ روغنی نیستند.

۲٫پاک کردن رنگ:

رنگ اکرولیک جزو آن دسته از رنگهایی است که آلودگی کمی به همراه داره و اگر رنگ  اشتباه بر روی نقاشی ریخته شود به راحتی می‌توان با یک اسفنج و یا کاغذ جاذب رنگ را پاک کرد اما گاهی نقاشان حرفه ای با همین اسفنج روی رنگ ریخته شده ضربه های نامنظمی می زنند و یک نقاشی هنری میکشند

رنگ اکرولیک

۳٫مخلوط رنگها:

ترکیب کردن چند رنگ اکرولیک با هم یک کار حرفه ای و نیاز به تجربه دارد اما به صورت کلی می توان گفت که رنگ  مرطوب را ،راحت تر می توان مخلوط کرد برای مرطوب کردن رنگ اکرولیک نیاز به انجام مراحلی است که در ادامه ارائه خواهیم داد اما نقاشان حرفه ای نیز می توانند با رنگ های خشک هم رنگ های ترکیبی بسازند.

رنگ اکرولیک

۴٫مرطوب نگه داشتن رنگ:

همانطور که گفته شد رنگهای اکرولیک سریع خشک می شوند بنابراین برای راحتی در نقاشی باید آنها را مرطوب نگه دارید برای مرطوب نگه داشتن رنگ ها می توانید روی رنگ با اسپری آب بپاشید. اما توجه داشته باشید که بسته به نوع نقاشی می‌توانید مقدار آب ریخته شده روی رنگ را کم ویا زیاد کنید .

نظر خود را بنویسید

avatar