مضرات اسب سواری برای خانم ها

مضرات اسب سواری برای خانم ها

همانطور که همه میدانند بدن خانم ها بسیار ظریف تر و حساس تر از آقایان می باشد . اما این ظرافت مانع از فعالیت بدنی خانم ها نمیشود. یکی از سوالاتی که در بین خانم ها شایع است این می باشد که کدام ورزش چه ضرری به بدن ما میرساند . آیا ورزش هایی همچون اسب سواری ، دو میدانی ، هاکی و …. برای خانم ها مناسب است یا نه؟ اما پاسخی که به این سوال داده شده است بسیار متفاوت و هر شخص نظر و دلایل خود را دارد . ما در این مطلب سعی کرده ایم. تعدادی از نظرات و دلایل را بازگو کنیم تا شما با اطلاعات بیشتر و دید وسیع تری بتوانید تصمیم  بگیرید.

سوارکاری:

سوارکاری از ورزش های مورد علاقه اکثر افراد است و طرفداران بسیاری دارد . اما نظرات منفی بسیاری نیز راجع به این ورزش پرهیجان وجود دارد . به خصوص راجع به اینکه این ورزش ممکن است برای بدن بانوان مضر باشدو یا اینکه هزینه بیمه اسب چقدر است و… در ادامه با سوالات مربوط به این ورزش و پاسخ به آن در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

سوالات پر تکرار:

۱٫سوارکاری منجر به آسیب به پرده بکارت بانوان میشود؟

یکی از سوالات مهم و پرتکرار بین خانم این موضوع است که ممکن است حین سوارکاری پرده بکارت اسیب ببیند یا نه . اما پاسخی که میشنوید این است که به طور قطع امکان ندارد سوارکاری منجر به پاره شدن پرده بکارت شود مگر اینکه حین سوارکاری از اسب بیفتد و در همان لحظه شئ نوک تیزی با پرده برخورد کند. که این مورد بسیار نادر است .

سوارکاری

۲٫آیا استخوان لگن با مشکل مواجه میشود؟

استخوان لگن بانوان ظریف تر از آقایان است و هنگام اسب سواری بیشترین ضربه به لگن وارد میشود اما اگر از همان ابتدا با روش های اصولی پیش بروید و از امکانات همچون زین های استاندارد استفاده کنید ممکن نیست که بدن آسیب برسد.

البته ناگفته نماند که این آسیب ها ممکن است به بدن مرد هم وارد شود در هر حال اگر هر شخصی با قواعد و اصول سوارکاری آشنا نباشد و این ورزش را به طور مدام انجام دهد ممکن است بدن او با مشکل مواجه شود.

۳٫حرکات اسب ممکن است باعث افتادگی رحم شود؟

در جواب به این سوال باید گفت که افتادگی رحم بستگی به بدن فرد دارد. مثلا اگر خانمی بدن سالم و بدون مشکل داشته باشد ، افتادگی رحم ممکن نیست ولی اگر با مشکلات زایمان مکرر ، یبوست مزمن و… روبه رو باشد ممکن است سوارکاری مشکلاتی براب رحم ایجاد کند. پس در مرحله اول باید بدن خود را تقویت کنید.

۴٫سوارکاری باعث ایجاد کیست میشود؟

به طور کلی باید گفت سوارکاری تنها مشکلی که میتواند برای فرد ایجاد کند همین کیست مویی است . کیست مویی به این صورت به وجود می آید که مو به داخل پوست برگشته و عفونت میکند. که البته مشکل خاصی نیست و با جراحی ساده مشکل رفع میشود.

نتیجه گیری:

خانم ها و آقایان برای سوارکاری یا هر ورزش دیگری باید نظر پزشک و مربی  را بپرسند و از سیستم بدن خود مطلع شوند همچنین برای هرکاری باید با اصول آن آشنا بود تا با مشکل مواجه نشوید. شما عزیزان میتوانید برای اصولی بودن اسب سواری از بیمه اسب نیز استفاده کنید تا با اطمینان سوارکاری را زیر نظر مربی انجام دهید. ما در مقالات بعدی موارد بیشتری را راجع به سوارکاری و حواشی آن مطرح خواهیم کرد.

نظر خود را بنویسید

avatar