رباتیک چیست؟

رباتیک چیست؟

در این قسمت قصد داریم رشته رباتیک را برای شما عزیزان معرفی کنیم.  رباتیک از رشته های جذاب و پرطرفدار بین کودکان و نوجوانان می باشد. به طور کلی می‌توان گفت که رشته رباتیک برگرفته شده از چند مهندسی همچون مکانیک ، و برق و… می باشد. همانطور که میدانید امروزه همه افراد به کلاس های رباتیک توجه علاقه نشان می دهند به دلیل اینکه رباتیک از رشته‌هایی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی به وجود آمده است و در آینده جزء مهمترین رشته های علمی می باشد.

اگر شما فردی هستید که به تکنولوژی واخبار علمی اهمیت می دهید حتما متوجه اهمیت ربات و رباتیک در زندگی شده اید بنابراین توصیه می‌کنیم ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

برای ثبت نام در کلاس رباتیک در قم کلیک کنید.

ربات چیست؟

در ابتدا بهتر است توضیح دهیم که ربات چیست در بین صاحبنظران تعاریف مختلفی از ربات شده استبه طور کلی ربات به هر دستگاه یا ماشین الکترومکانیکی گفته می‌شود کهمی تواند یک یا چند عمل خاص و پیچیده را به صورت خودکار انجام دهد البته این ربات ها توسط کامپیوتر برنامه نویسی شده است.

در ذهن اکثر افراد ربات  یک وسیله بسیار خاص و و بزرگ و خلاقانه است و شاید آن را غیر واقعی بدانند.  اما باید گفت که ربات ها ممکن است وسایل خیلی ساده باشند که در زندگی ما نقش بسیار مهمی دارد مثلاً ربات های مخصوص تمیز کردن استخر و یا ربات هایی که به عنوان اسباب بازی برای کودکان استفاده میشود.

ربات ها انواع متفاوتی دارند ظاهرا آنها ممکن است شبیه به انسان باشد و یا شبیه ماشین. ربات ها به دو نوع خودگردان یا نیمه خود گردان  تقسیم می‌شوند.هر یک از ربات ها ی انجام کاری خاص طراحی و برنامه‌ریزی شده‌اند.

رباتیک چیست؟

حال که با کلمه ربات آشنایی پیدا کردید درک رباتیک آسان تر می شود. همانطور که گفته شد رباتیک ترکیبی از چند علم مهندسی می باشد که برای طراحی ساخت و  کاربرد ربات مورد استفاده قرار می گیرد.و یا به طور کلی رباتیک ماشین های قابل برنامه ریزی می باشد.  علم رباتیک بیشتر در ربات های صنعتی به کار میرود همان ربات هایی که در گوشه ای از کارخانه به طور ثابت کار خاصی را انجام می دهد و ما نتیجه آن را در محصولاتی که استفاده می کنیم میبینیم.

برای آموزش رباتیک در قم کلیک کنید

مزایا و مشکلات رباتیک:

همانطور که می دانید استفاده از ربات ها کمک بزرگی برای انسان ها به حساب می آیدربات ها کارها را با سرعت بیشتر و ارزانتر انجام می دهند. همچنین ربات ها می توانند در کارهای خطرناک به انسان کمک کرده و خودشان کارها را انجام دهند. اما همین علم می تواند به انسان ها ضرر برساند در صورتیکه ربات های طراحی و اجرا شوند که در جنگ ها مورد استفاده قرار گیردو برای مقاصد شیطانی باشند.

 

نظر خود را بنویسید

avatar