بهینه سازی عنوان سایت

بهینه سازی عنوان سایت

بعد از طراحی سایت اولین چیزی که برای مدیر هر وب سایتی مهم است ایندکس شدن سایت و کلیه صفحات آن در موتورهای جستجو است. هر کاربر به دنبال وارد کردن کلمه و یا کلماتی در موتورهای جستجو با صفحه ای مواجه می شوید که اصلاحا به آن SERP مخفف عبارت (Search Engine Result Page) گفته می شود.SERP و یا صفحه نتایج جستجو، جایی است که کاربر از بین صفحات معرفی شده توسط موتورهای جستجو، صفحه مورد نظر خود را انتخاب  و به آن وارد می شود. اما چگونه این صفحات در لیست نتایج موتورهای جستجویی مانند گوگل با بیش از ۷۹ درصد از ترافیک جستجوی جهان قرار می گیرند؟ بله جواب بهینه سازی و سئو سایت است.

 

Page Title

عنوان سایت

یکی دیگر از موارد مهمی که عموما در امر بهینه سازی سایت نادیده گرفته می شود، انتخاب یک عنوان  مناسب و خوب برای صفحات است که خود یک مهارت به حساب آمده و به شما برای کسب یک SERP بالا کمک می کند. تگ های عنوان به موتورهای جستجوی کمک می کنند تا محتوای صفحه را بفهمند و اولین چیزی هستند که توسط کاربر دیده شده و کاربر را به ماندن و یا ترک صفحه شما وادار می کنند.

 

راهکارهای انتخاب بهترین عنوان سئو

 

۱- تعداد کاراکترهای عنوان

در صفحه SERP گوگل هر سایتی با عنوان مشخص شده خود نمایش داده می شود. در واقع آنچه که در تگ عنوان سایت تعریف شده باشد، در این قسمت نمایش داده می شود. اما نکته قابل تامل اینجاست که گوگل تنها ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر (به همراه فاصله ) اول عنوان را نمایش می دهد و بقیه را حذف می کند، پس بایستی یک عنوان حداکثر ۵۵ کارکتری و یا زیر ۵۰ کاراکتر را برای سایت خود در نظر بگیریم.

بنابراین برای عناوین طولانی کلمات کلیدی و مهم را در ابتدای عنوان استفاده کنید تا در صورت حذف کاراکترهای اضافه این کلملت حذف نشوند. گوگل عناوین خیلی کوتاه را نیز از لیست SERP خود حذف می کند و یا عنوان دیگری را برای آن در نظر می گیرد. در زمان تعریف عنوان سایت ضمن رعایت تعداد کارکترهای مجاز از نمونه زیر الگو برداری کنید تا یک عنوان با طول مناسب و مفیدی داشته باشید.

کلمه کلیدی  کلمه کلیدی دوم | نام برند

طراحی سایت

 

۲- انتخاب یک عنوان منحصر به فرد

هر یک از صفحات وب سایت شما ماهیت جداگانه و منحصر به فردی دارند. بنابراین عنوان هر یک از صفحات که هویت هر صفحه را مشخص می کند، بایستی یک عنوان مشخص، مفهومی، منطبق با محتوای صفحه و کاملا یکتا داشته باشد. هر چه عناوین شما منحصر به فرد و یکتا باشند برای گوگل با ارزش تر بوده و به خوبی محتوای صفحات شما را منعکس خواهند کرد. این امر همچنین منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) شما خواهد شد.

 

 ۳- کلمات کلیدی در عنوان

همان طور که قبلا با عنوان “نحوه انتخاب کلید واژه” اشاره کردیم یکی از قدم های اصلی شروع سئوی سایت انتخاب کلمات کلیدی هستند. کلمات کلیدی که توصیف کننده اصلی کسب و کار شما به حساب می آیند هر چه دقیق تر انتخاب و بهینه سازی شده باشند، نتایج بهتر و رتبه بالاتری را در لیست موتورهای جستجو کسب خواهید کرد.

الگوریتم های گوگل با توجه به عنوان صفحه به محتوا و مفهوم آن پی خواهند برد، بنابراین یک عنوان مناسب به گوگل می فهماند که محتوای صفحه شما راجع به چه موضوعی است. کاربری که از طریق گوگل به صفحه شما هدایت می شود نیز با توجه به این عنوان از محتوای صفحه مطلع خواهد شد. بنابراین عنوان صفحات خود را طوری انتخاب کنید که به جز معرفی صفحه، کلمات کلیدی شما نیز در آن استفاده شده باشد و گوگل اطمینان پیدا کند صفحه مورد نظر با عبارت جستجو شده از طرف کاربر همخوانی دارد.

برای عنوان صفحه می توانید از چند کلمه توصیفی استفاده کنید. واضح است در این صورت عناوین شما انبوهی از کلمات کلیدی را شامل می شوند که بارها تکرار خواهند شد.

 

۴- نوشتن عنوان برای کاربر نه گوگل

در انتخاب عنوان جذابیت و جلب نظر کاربر مهم است، اما بعد از ایجاد و بهینه سازی عنوان و استفاده از کلمات کلیدی در آن، خود را جای کاربر قرار دهید که آیا صفحه موردنظر با عبارت جستجو شده ی آن همخوانی دارد؟ عنوان خود را به جای اینکه برای گوگل تعریف کنید برای کاربر تعریف کنید، زیرا کاربر با اولین چیزی که در لیست نتایج گوگل برخورد می کند عنوان صفحه است که باید این اطمینان را به کاربر دهد که به صفحه درستی هدایت خواهد شد.

 

۵- برون سپاری رسیدگی به سئو سایت

بهینه سازی و سئوی سایت یک امر زمان بر و مداوم است. برای کسب موفقیت بایستی سئو سایت را همگام با نیازمندی های خود جلو ببرید، این که ما تنها مثلا ۱۰ روز برای سئو وقت گذاشته و بعد ماهها با آن کار کنیم نتیجه درستی را در بر نخواهد شد. برای این کار مستلزم برون سپاری سایت به یک شرکت سئو با متخصصان سئو است تا ضمن معرفی مجموعه غنی از کلمات کلیدی و استفاده صحیح از آنها در عناوین، ترافیک و رتبه شما در کسب  و کارتان را در موتور های جستجویی مانند گوگل و یاهو افزایش دهند.

شرکت طراحی سایت عصر آسیا مجری سئو سایت در اصفهان به شما این اطمینان را می دهد که ضمن بازبینی سایت با استراتژی های سئو و پیاده سازی آن، رنکینگ شما را در گوگل بالا برده و ترافیک بالایی را برای شما به ارمغان آورد.

 

سخن آخر: از بهینه سازی عناوین صفحات سایت خود مطمئن شوید . حتما پس از طراحی سایت و پر کردن محتوا و مطالب سایت یک بار کلیه عناوین صفحات سایت را چک کرده و از انتخاب درست آنها اطمینان حاصل کنید. خواه هدف شما بهینه سازی عنوان باشد و یا افزایش ترافیک و محبوبیت سایتتان.

طراحی سایت اصفهان

نظر خود را بنویسید

avatar