مشکل آستیگمات چشم و راههای درمان

مشکل آستیگمات چشم و راههای درمان

آستیگمات یا آستیگماتیسم نوعی  اختلالات بینایی است که در عدسی چشم رخ می دهد.  و باعث تار دیدن اجسام  می‌شود.  که این اتفاق باعث سردرد ، آبریزش چشم و کلافگی در افراد با چشم آستیگمات می‌شود. آستیگمات مشکلی است که ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد حتی برای  کودکان در اولین سال‌های زندگی. درمان در هر مرحله از آستیگمات متفاوت است و همچنین تشخیص آن در کودکان نیز اهمیت دارد.  بنابراین اگر سلامت خود و خانواده برای تان اهمیت دارد ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 برای دریافت خدمات بهترین کلینیک چشم پزشکی اصفهان  اینجا کلیک کنید.

 علائم تشخیص آستیگمات:

 در ابتدا باید گفت که یکی از بهترین راه‌ها برای درمان چشم آستیگمات این است که این بیماری را سریع تشخیص داده و قبل از اینکه چشم نیاز به عینک و لنز پیدا کند آستیگمات چشم را درمان کرد بنابراین نیاز است تا علائم آن را بشناسیم تا بتوانیم در خود و یا کودکان بیماری آستیگمات را تشخیص دهیم.

  به طور کلی آستیگمات چشم در دو حالت امکان دارد که یکی در اختلالات عدسی و یا اختلالات قرنیه چشم به وجود می آید.  که در هر دو حالت علائم آن مانند هم می باشد.  از علائم آستیگماتیسم میتوان به تاری دید اشاره نمود.  از دیگر علایم آن  کاهش دید،  سردرد،   احساس فشار به چشم،  انحنا دار دیدن خطوط و همچنین احتمال دوبینی می توان اشاره کرد.  این علائم در افراد بالغ به سرعت قابل تشخیص است اما برای کودکان نیز همین مشکل است که بتوان تشخیص داد که آیا کودک چشمان آستیگمات دارد یا خیر.

آستیگماتیسم

 تشخیص آستیگمات در کودکان:

  کودکان ممکن است نتوانند اختلالات بینایی را تشخیص دهند بنابراین باید والدین و بزرگترها این بیماری را در چشم کودکان تشخیص دهند.  بهترین راه این است که تا قبل از ورود به مدرسه به طور مداوم چشمان توسط چشم پزشک معاینه شود و بعد از ورود به مدرسه هر سال و یا  هر دو سال یکبار در مدرسه معاینات لازم صورت می گیرد.

 اما راه هایی که در منزل می‌توان به کار برد این است که  به نقاشی کودکان در کاغذ دقت کنید که انحنای خط ها را چگونه می کشند.  اگر کودکان در نور آفتاب حساسیت بیش از حد نشان دهند از علائم این بیماری است و یا اگر هنگام نگاه کردن به جسمی چشم های خود را تنگ کردن و یا سر خود را  به جسم نزدیک کردند می تواند از علائم این اختلالات بینایی باشد که برای تشخیص صحیح باید به چشم پزشک مراجعه کرد.

 درمان آستیگمات:

 آستیگمات از بیماری های مزمن چشم نمی باشد بنابراین در موارد بسیاری نیاز به درمان و عمل وجود ندارد اما در مواردی که فرد را اذیت کند میتواند با عمل های لیزر و عمل lasik ،  آستیگماتیسم را درمان کرد.  که هر یک از این عمل ها ی نوعی متفاوت از درمان را پیش می گیرند.  برای اینکه بدانید کدام عمل مناسب چشم آستیگمات شما می باشد باید اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایر مقالات سایت مراجعه کنید و سپس از چشم پزشک معالج خود مشاوره  دریافت نمایید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر از چشم پزشکی اصفهان  اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar