نحوه نگهداری آجیل

نحوه نگهداری آجیل

آجیل ها از مغزها و میوه‌های خشک هستند. مغزهایی همچون پسته فندق گردو و…  جز آن دسته از خشکباری هستند که به دلیل داشتن چربی اگر در محیط باز باشد به سرعت اکسید می شوند و آسیب پذیرند همچنین اگر شرایط نگهداری آنها مناسب نباشد آفات به سرعت در آنها رشد می کند و باعث خرابی می شود.

 همانطور که می دانید آجیل ها از مغزهای  گرانقیمت هستند به همین دلیل باید در نگهداری از آنها دقت کنید تا بتوانید آنها را در مدت طولانی تری نگهداری کنید.  آجیل در ایران بخصوص در عید نوروز طرفداران بسیاری دارد. گاهی پیش می‌آید که آجیل خریداری شده برای عید زیاد است و خورده نمی شود بنابراین باید بتوانید آنرا به مدت طولانی حتی تا یک سال نگهداری کنید.  بعضی ها نیز آجیل عید را از چند ماه قبل خریداری میکنند تا با گرانی های قبل از عید مواجه نشوند اما باید آجیل خریداری شده را تا عید  سالم و تازه نگهداری کرد.

 برای خرید انواع  استند آجیل اینجا کلیک کنید.

 راههای نگهداری از آجیل:
برای اینکه بتوانید عمر مفید آنها را افزایش دهید راه های بسیاری وجود دارد اما به طور کلی در سه محیط می توان آنها را نگهداری کرد.  محیط اتاق ،  یخچال و یا فریزر.  شرایط نگهداری در هر یک از محیط ها متفاوت است که در ادامه به طور کامل هر یک را توضیح خواهیم داد با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

نگهداری آجیل

 محیط اتاق:  همانطور که گفته شد آجیلها مغزهایی حساس هستند .  مغز ها در اثر گرما به سرعت خراب شده و آفات در آنها رشد می کند همچنین اگر در ظرف مناسب نگهداری نشوند باعث می‌شود بو و طعم نامطبوع از محیط اطراف گرفته و دیگر قابل خوردن نباشد.  معمولا نگهداری آجیل در محیط نهایتا تا سه ماه امکان دارد اما باید در ظرف های شیشه ای و یا پلاستیکی که درد های محکمی نیز داشته باشند نگهداری شود با این حال بهتر است ابتدا ۴۸ ساعت آن ها را در فریزر نگه دارید تا آفات موجود در آنها از بین برود آن را به مدت سه ماه می توانید در محیط اتاق نگهداری کنید.

 یخچال:  نگهداری آجیل در یخچال می تواند مدت طولانی تری نسبت به محیط اتاق دوام بیاورد.  اگر آجیل ها در ظرف های شیشه ای و پلاستیکی با در محکم در یخچال نگهداری شود می‌توانید تا مدت یکسال آنها را به صورت تازه استفاده کنید.  یخچال محیطی است که رطوبت زیادی دارد بنابراین برای جلوگیری از ایجاد رطوبت در آجیل ها باید در ظرف را محکم کنید تا رطوبت به آنها نفوذ نکند و همچنین بهتر است در آخرین طبقه پایین یخچال آجیل‌ها را قرار دهید تا در تماس با سایر مواد غذایی در یخچال نباشند.

 فریزر:  نگهداری آجیل ها در فریزرمیتواند  بهترین گزینه باشد زیرا  محیط فریزر آفات موجود در آجیل را از بین می‌برد و همچنین بیشترین طول عمر مفید را به آجیل ها می دهد به این صورت که اگر در شرایط مناسب نگهداری شود می توانید آجیل ها را به مدت یک تا سه سال در فریزر نگهداری کنید.  همانطور که گفته شد برای جلوگیری از نفوذ رطوبت باید آجیل ها را در ظرف های محکم در بسته قرار دهید.

 نکته ای که برای نگهداری آجیل ها در هر محیطی باید رعایت شود این است که آجیل هایی که دارای پوست های سخت هستند طول عمر مفید بیشتری دارند.  پس اگر قصد دارید که آجیل ها را به مدت بیشتری نگهداری کنید بهتر است آنها را به صورت مغز شده  خریداری نکنید.

 برای خرید  انواع استند حبوبات  اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar