تفاوت حسابداری و حسابرسی

تفاوت حسابداری و حسابرسی

بر خلاف تصور اکثر افراد حسابداری و حسابرسی دو معقوله کاملا مجزا هستند که برای روشن شدن موضوع بهتر است ابتدا تعریفی از هر دو کلمه حسابداری و حسابرسی داشته باشیم.

حسابدار : به طور کلی حسابدار به کارمند یک شرکت میگویند که کارهای روزانه شرکت ، معاملات ، ورود و خروج پول ، ثبت اسناد و … را محاسبه میکند که به این نوع کارها حسابداری میگویند . حسابداری خود انواع مختلف دارد که هر یک وظایف مشخصی دارند به طور مثال حسابداری کل با حسابداری مالیاتی کاملا متفاوت هستند.

برای دریافت خدمات از شرکت حسابداری اصفهان اینجا کلیک کنید.

حسابداری
حسابرسی: اما باید در مورد حسابرسی اینگونه گفت که حسابرسی معمولا خود یک شرکت مجزا می باشد که برای تجزیه و تحلیل و اثبات صحت دفتر نویسی و اسناد حسابدار به سایر شرکت ها مراجعه مینماید.
اما اگر شما نیز به حسابداری و حسابرسی علاقه دارید میتوانید ما ا در ادامه مطلب همراهی کنید. در ادامه توضیحاتی از وظایف هر یک ارائه شده است تا بتوانید بهتر تفاوت ها و شباهت های حسابدار و حسابرس را بشناسید.

نکاتی درباره حسابدار و حسابرس:
_حسابداران موظف هستند فعالیت خود را به صورت روزانه انجام دهند و حساب ها را بررسی کنند در حالی که حسابرس تنها در پایان دوره مالی و یا آخر سال موظف است که حساب های کلی و صورت های مالی که حسابدار تهیه کرده را چک کند و صحت آن را تایید کند.به هر حال کار حسابرس بعد از پایان یافتن کار حسابدار آغاز میشود و حسابرس سعی دارد کارهایی که حسابدار انجام داده است را مورد بررسی قرار دهد و صحت آنها را تایید کند.
حسابداران باید برای ثبت معاملات روزانه و تهیه صورت های مالی از قوانین و استاندارد های حسابداری و حسابرسان از استاندارد های حسابرسی پیروی کنند .

_هر شرکت کوچک و یا بزرگی برای انجام کارهای حسابداری نیاز دارد تا حتما یک حسابدار استخدام کند اما نیاز ندارد تا حسابرس استخدام کند و به صورت اختیاری می باشد. به همین دلیل است که افراد بسیاری در رشته حسابداری فارق التحصیل میشوند اما اکثر آنها شاغل میشوند و کمتر کسی است که بیکار می ماند.

_برای انتخاب رشته حسابداری و… نیاز است تا در مورد شاخه های متفاوت آن اطلاع داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید ما را در مقالات بعدی دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar