نما برای ساختمان های مسکونی

نما برای ساختمان های مسکونی

طراحی نمای بیرونی ساختمانها یکی از قسمت های مهم در ساختمان سازی محسوب می شود طراحی نمای  ساختمان به زیباسازی آن زیباسازی شهر کمک می کند امروزه بیشترین درگیری فکری مهندسین معمار طراحی نمای بیرونی ساختمان با استفاده از مصالح متفاوت است زیرا  این روزها برای زیباسازی نمای بیرونی ساختمان مصالح متفاوتی وجود دارد که هر یک میز می تواند جلوه خاص به ساختمان ببخشد اما این طراحی باید معمولا قبل از ساخت ساختمان برنامه ریزی شود و بعد از ساخت کامل نمای بیرونی اجرا شود.

برای مشاهده انواع سنگ مرمریت مرودشت اینجا کلیک کنید.

ما در این مقاله قصد داریم طراحی نما را با استفاده از مصالح متفاوت بررسی کنیم تا شما عزیزان بتوانید با مطالعه این مطالب در ساخت و ساز و طراحی نما راحت تر تصمیم بگیرید و ساختمانی زیباتر نیز داشته باشید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 متریال مورد استفاده:

 امروزه طراحی نمای بیرونی ساختمان هم گام با طراحی دکوراسیون داخلی شده است و این باعث شده است تا معماران و طراحان به ایده های جدید با استفاده از متریال مختلف فکر کنند. مصالح ساختمانی که در طراحی نمای ساختمان های مسکونی ، تجاری ، تفریحی ، اداری و… مورد استفاده قرار میگیرد شامل چوب ، سنگ ، شیشه ، سیمان آجر، سرامیک و…. نیز میشود. در ادامه تعدادی از این موارد را به طور مختصر توضیح میدهیم.

نمای خارجی

نمای چوبی:

چوب از جمله مصالح مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان ها می باشد که قدمت زیادی دارد اما امروزه به شکل زیباتر و شکیل تر از آن استفاده میشود که میتوانید نمونه های آن را در تصاویر ارائه شده مشاهده نماید. چوب از جمله مصالح گرم و صمیمی است که استفاده از آن در نمای ساختمان این احساس را به افراد القا میکند.

نمای سنگ:

 سنگ نیز از مصالحی است که در ساختمان سازی کاربرد بسیاری دارد هم برای دکوراسیون داخلی و هم برای نمای خارجی مورد استفاده قرار میگیرد. سنگ در مقایسه با سایر مصالح مقاومت بالاتری دارد و میتواند عمر ساختمان را طولانی تر کند.

سنگ از ساختمان در مقابل عوامل محیطی به خوبی محافظت میکند.عواملی همچون باران و باد و …. از نمای سنگ معمولا برای ساختمان های دوبلکس استفاده میشود که میتواند ظاهری زیبا و جذاب به ساختمان تجاری و مسکونی بدهد.

برای مشاهده قیمت سنگ کریستال صیقلی اینجا کلیک کنید.

نمای خارجی

نمای آجری:

آجر از دیگر مصالح مورد استفاده در نمای خارجی ساختمان هاست که به نسبت قیمت پایین تری دارد اما برای استفاده از آجر باید از نوع آجر نسوز استفاده شود و همچنین بهترین راه استفاده از سیستم خشک و بدون ملات است که مقاومت بالاتری دارد. در مقالات بعدی این نوع سیستم را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

نظر خود را بنویسید

avatar