بهترین زمان انجام ختنه

بهترین زمان انجام ختنه

ختنه عمل جراحی کوچکی است که در آن پوست سر آلت تناسلی پسران برداشته می شود که این عمل از سالیان پیش در بین مسلمانان مرسوم بوده است. و این عمل را به دلایل مذهبی و اعتقادی انجام می دادند. اما با پیشرفت علم پزشکی دریافتند که این عمل از بسیاری از بیماری‌ها همچون عفونت ادراری سرطان آلت تناسلی و…  جلوگیری می کند به همین دلیل امروزه بسیاری از مردم کشورهای دیگر همچون آمریکا و اروپا این عمل را انجام می دهند تا از بیماری های ذکر شده جلوگیری به عمل آورند.

یکی از مشکلاتی که خانواده ها هنگام تولد نوزاد با آن مواجه می‌شوند این است که عمل ختنه را در چه سنی و چگونه و با چه روشی انجام دهند. شاید این عمل بسیار ساده وبی خطر باشد اما بسیاری از خانواده هادر انجام آن تردید دارند که آیا ممکن است به فرزندشان آسیبی وارد شود؟ کدام روش بهتر است؟ کدام دکتر بهتر است؟ و خیلی سوال های دیگر که ممکن است در ذهن والدین به وجود آید.ما در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات شما عزیزان درباره ختنه پاسخ دهیم.با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 برای آشنایی با فواید ختنه اینجا کلیک کنید.

فواید ختنه در نوزادی

ختنه بهتر است در چه سنی انجام شود؟

نظر پزشکان در این باره متفاوت است بسیاری اعتقاد دارند که نوزاد را در چند روز اول تولد ختنه کنند و  بعضی دیگر معتقدند که در چند ماهگی و بسیاری دیگر در سنین بالاتر ختنه را انجام میدهند.  اما سوال اینجاست که کدام زمان برای کودک مفید تر است.  ما با ارائه اطلاعات درباره این موضوع تصمیم گیری را به عهده والدین می گذاریم.

این طور که گفته شد ختنه از بروز بیماری ها جلوگیری می کند بنابراین توصیه این است که کودک را در بین ۱ تا ۳ ماهگی ختنه کرد زیرا عفونت ادراری در کودکان زیر شش ماه بسیار زیاد است و با عمل ختنه این عفونت کاهش می یابد.  همچنین گفته شده که اگر این عمل در سنین بالاتر انجام گیرد نیاز به بیهوشی دارد اما در سنین کم و در چند ماهگی با بی حسی نیز امکان پذیر است.  از دیگر دلایلی که ذکر شده این است که  بهتر است عمل ختنه را در ۱ تا ۳ ماهگی انجام گیرد تا در ذهن کودک خاطرات بدین ماند و از یاد ببرد ولی اگر در سنین بالاتر انجام گیرد ممکن است خاطرات بدی را بر روان کودک بر جای گذارد.

ختنه در نوزادی

بهترین روش ختنه کدام است؟

در حال حاضر روش های متفاوتی برای ختنه در علم پزشکی وجود دارد اما روشی که از سالیان پیش مورد استفاده قرار می گرفته به این گونه است که  پوست سر آلت را با قیچی  می‌چینند و سپس با بخیه کردن جلوی خونریزی آن را میگیرند به این روش، روش سنتی گفته می شود  که در حال حاضر کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.  روش دیگر که البته در سنین پایین از آن استفاده می شود استفاده از حلقه ختنه می باشد.  حلقه به این صورت است که آن را دور آلت تناسلی انداخته و با نخ آن را محکم می کنند به صورتی که خون عبور نکند و پس از هفت تا ده روز پوست سر آلت خشک میشود و خود به خود جدا میشود.

روش های متفاوت بسیاری نیز وجود دارد که آنها را در مقالات بعدی مطرح خواهیم کرد.

برای خرید انواع حلقه ختنه بر روی کلمه فروش حلقه ختنه کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar