معرفی انواع آجر

معرفی انواع آجر

آجر از مصالح ساختمانی پرکاربرد و البته با قدمت طولانی می باشد. از سالیان پیش برای ساختمان سازی چه داخل ساختمان و چه نمای خارجی از آجر استفاده میکردند . در اصل میتوان گفت که آجر از اولین دست سازه های انسان برای ساختمان سازی بوده است. در مورد استفاده از آجر نظرهای متفاوتی در بین معماران وجود دارد . ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب استفاده از آجر در ساختمان سازی را بیان کنیم. همچنین به معرفی انواع آجر در نماهای بیرونی ساختمان ها میپردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

مشاهده گالری آجر نما در ساختمان های متفاوت

معرفی انواع آجر:

آجرها به دلیل تنوع بالا در قسمت های مختلف ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. بطور مثال برای دیوارپوش، کفپوش و یا حتی دیوارکشی استفاده می‌شود که بسته به سلیقه مشتری از انواع متفاوت آن استفاده می شود. اما به طور کلی می‌توان آجرها را به دو دسته آجر مهندسی و آجر معمولی تقسیم کرد.  در ادامه تعدادی از آجرها را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

آجرهای سوراخ دار:

آجرهای سوراخ دار که معمولا بین ۸ تا ۱۰ سوراخ دارند به صورت ماشینی تولید می شوند.  کاربرد این نوع آجر ها در مرحله سفت کاری ساختمان سازی می باشد که این سوراخها را با استفاده از ملات پر می‌کنند و استقامت دیوار را بالا میبرند. قیمت این نوع آجر ها مناسب بوده بنابراین در تمام ساختمان سازی ها استفاده می شود.

آجرهای شیلی:

های شیلی تفاوت‌های عمده‌ای با دیگران را دارند که این تفاوت ها باعث شده معایب آجر های معمولی را از بین ببرد و دلیل این تفاوت استفاده از سنگ چینی در آجر ها به جای خاک رس می باشد.  به همین دلیل معایبی همچون جذب آب بالا و تغییر رنگ را در آجرهای شیلی نمی‌بینید. و مناسب برای هر نوع آب و هوایی می باشد.

آجر نسوز:

آجر نسوز که بیشتر در نمای ساختمان کاربرد دارد از نوع مقاوم در برابر حرارت می باشد زیرا در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد ساخته می شود.آجرهای نسوز از خاک های نسوز تهیه می شوند.این نوع آجر ها که از جدیدترین نوعساخت آجر می باشد آیه حرارتیبوده و مقاومت بالایی دارند و به دلیل مزایایی که دارا می باشدامروزه استفاده از آن در ساختمان سازی بسیار زیاد شده است.اما قیمت آن به نسبت سایر آجرها کمی بالاتر است. به طور کامل در مقالات بعدی در مورد آجر نسوز توضیح خواهیم داد.

آجر های لعابی:

این آجرها همان آجرهای معمولی هستند اماروکش لعابی دارند. این روکش باعث می‌شود از نفوذ آب و تغییر رنگ آن جلوگیری شود همچنین از این روکش ها با تنوع رنگ بالا استفاده می‌شود تا برای زیباسازی نمای ساختمان کاربرد داشته باشد. اما این روکش ها نیز معایبی دارند کهآن را در مقالات بعدی دنبال کنید.

آجر نما:

همانطور که گفته شد نمای ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است و به زیبا سازی ساختمان کمک می کنده دلیل تنوع بالا می‌تواند طرح‌ها و نقش‌های متفاوتی را بر روی نمای ساختمان اجرا کند. از هریک از آجرهای نامبرده میتوان در نما استفاده کرد. اما معمولا از آجرنما نسوز و یا لعابی و … استفاده می شودو این به دلیل ظاهر زیبا داشتن و مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی می باشد.

برای خرید از کارخانه آجرنما اینجا کلیک کنید

نظر خود را بنویسید

avatar