راهنمای خرید لوازم خانگی

در مورد خرید لوازم خانگی به خصوص لوازم برقی موارد زیادی وجود دارند که می‌توان آنها را مورد بررسی قرار داد اگر شما نیز برای اولین بار است که قصد خرید لوازم خانگی دارید و یا حتی بعد از چندین سال قصد تعویض لوازم را دارید بهتر است در خرید عجله نکنید و به طور کامل بازار را بررسی کنید زیرا این روزها برند ها و وسایل تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد که تشخیص آنها کمی مشکل است اما ما قصد داریم در این مقاله به شما کمک کنیم تا بتوانید برندهای اصلی را تشخیص داده و بهترین خرید را انجام دهید.

برای خرید از نمایندگی آبسردکن اصفهان اینجا کلیک کنید.

راهنمای خرید

مصرف انرژی:

تصور بسیاری از افراد این است که میزان مصرف انرژی در تمام لوازم برقی اهمیت دارد در صورتی که باید گفت میزان مصرف انرژی در همه لوازم اهمیت ندارد.  برای درک بهتر این موضوع مثال را مطرح می‌کنیم.  تصور کنید که شما قصد خرید یک آبمیوه گیری خانگی را دارید برای خرید باید موارد بسیاری را در نظر گرفت مثلاً اینکه آبمیوه گیری باید قدرت بالایی داشته باشد و همچنین بتواند تفاله میوه ها را از آب میوه جدا کند.  باید در نظر بگیرید که آبمیوه گیری به دلیل اینکه مصرف کمی در خانه دارد مثلاً اینکه شاید در ماه چند بار بیشتر روشن نشود بنابراین مصرف انرژی در آن نمی تواند تاثیر زیادی بر قبض برق بگذارد از طرفی نیز لوازم برقی همچون آبمیوه گیری  مصرف انرژی آن ها رابطه مستقیمی با قدرت موتوری آن دارد بنابراین اگر آبمیوه گیری با قدرت بالا می‌خواهید مصرف انرژی بالایی باید داشته باشد.

حال مصرف انرژی در لوازم برقی همچون یخچال فریزر و لوازم سرمایشی گرمایشی مانند کولر گازی و … را بررسی می کنیم  یخچال فریزر از لوازمی است که در طول سال به طور مداوم در حال استفاده است اما به دلیل اینکه یک فضای سربسته و کوچک را پوشش می دهد معمولا مصرف  انرژی زیادی ندارند اما با این حال قبل از خرید باید به میزان مصرف انرژی آن توجه کرد اما لوازمی مانند کولر های گازی و بخاری برقی به دلیل این که در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند میزان مصرف انرژی زیادی دارند بنابراین قبل از خرید حتما برچسب انرژی آن را بررسی کنید تا خریدی مناسب انجام دهید.

خرید انواع آبمیوه گیری در برندهای متفاوت اینجا کلیک کنید.

آبمیوه گیری

سایز مناسب لوازم:

بسیاری از افراد به خصوص ما ایرانی ها هنگام خرید به فضای خانه و تعداد افراد خانواده توجه نمی‌کنیم و تصورمان این است که وسایل بزرگتر کارایی بهتری دارد. مثلا هنگام خرید تلویزیون به متراژ خانه توجه ندارد و بزرگترین سایت را خریداری می کنند با این تصور که کیفیت بهتری دارد اما این سایز برای فضای بزرگ کارایی دارد و در فضاهای کوچک هیچ فرقی با سایز کوچک  تلوزیون ندارد. و فقط هزینه اضافی پرداخت کرده اید. مثلا برای خرید ماشین لباسشوییباید به تعداد افراد خانواده توجه کرد برای یک خانواده دو نفری و یا حتی چهار نفری یک ماشین لباسشویی ۱۲ کیلویی مناسب نیست و فقط انرژی زیادی مصرف میکند و هزینه ها را بالا میبرد.بنابراین قبل از خرید به متراژ خانه و تعداد افرادی که در آن خانه زندگی میکنند توجه کنید تا خرید مناسب تر و هزینه کمتری پرداخت کنید.

آیا گرانتر بودن به معنای بهتر بودن است؟

در جواب به این سوال برای خرید لوازم خانگی به طور کلی می‌توان گفت که لوازمی که گران تر هستند معمولاً امکانات و تنظیمات بیشتری دارندبنابراین می توان گفت که گران‌تر بودن به معنای بهتر بودن نیز هست.مثلا در خرید لوازم همچون ماشین لباسشویی و ظرفشویی وقتی قیمت بالاتری پرداخت میکنیم به معنی این است کهامکانات بیشتری دریافت کرده ایم . اما در بعضی موارد نیز استثنا وجود دارد. مثلا هنگام خریداجاق گازو فرممکن است این گرانتر بودن به معنای بهتر بودن نباشدبعضی فرگازها ممکن است گران باشند و امکانات زیادی داشته باشند اما در به آنها به خوب یبسته نشود و درز بین آنها باز باشد و یا مشکلات دیگری داشته باشد بنابراین همیشه وسایل گران را انتخاب نکنید در ابتدا وسایل را بررسی کنید اگر از لحاظ کیفیتی مناسب بودند سپس آنها را از نظر هزینه بررسی کنید.

نکته مهم در خرید وسایل خانگی این است که از مغازه های معتبر خرید کنید تا هم گارانتی داشته باشند هم برندهای اصلی داشته باشند.

برای خرید از نمایندگی گاسونیک در اصفهان اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar