استفاده از یونولیت در ساختمان سازی

استفاده از یونولیت در ساختمان سازی

یونولیت که با نام‌های پلاستوفوم،پلی استایرن منبسط شده و…  شناخته می شود  در صنایع مختلف همچون هواپیماسازی ،هنر حجم سازی،  ساخت یخدان ، بسته بندی و همچنین ساختمان سازی کاربرد دارد.  ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب استفاده از یونولیت در ساختمان سازی را برای شما عزیزان بازگو نماییم با ما تا پایان همراه باشید.

یونولیت ساخت کارخانه پتروشیمی می باشد که با رنگ سفید در سایزها و ضخامت های متفاوت تولید می شود. که هر یک از این یونولیت های تولید شده در صنایع گفته شده مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید بلوک یونولیت اصفهان اینجا کلیک کنید.

کاربرد یونولیت در ساختمان سازی:

یونولیت با توجه به ضخامت و اندازه ی آن در قسمت های مختلف ساختمان همچون سقف دیوار ها و…  کاربرد دارد. که با توجه به وزن بسیار کم آن به نسبت سایر مصالح ساختمان سازی  به سبک سازی ساختمان کمک می کند و به همین دلیل مورد توجه معماران و ساختمان سازان قرار گرفته است.

یونولیت بتن

مزایای استفاده از یونولیت:

اولین نکته در مورد مزایا وزن بسیار کم یونولیت می باشد که به سبک سازی ساختمان کمک می کند.

عایق بودن یونولیت در برابر صدا ،حرارت و رطوبت از دیگر مزایای یونولیت می باشد.

یونولیت به دلیل سبک بودن و همچنین استفاده راحت از آن سرعت ساختمان سازی را کاهش میدهد.

و به همین دلیل نیز هزینه های ساختمان سازی را نیز کاهش می دهد.

امنیت و استحکام ساختمان برای زلزله

عایق صدا بودن آن به خصوص برای مکانهایی همچون استودیوی صدابرداری کاربرد ویژه ای دارد

معایب استفاده از یونولیت در ساختمان سازی:

شاید اولین شرکت یونولیت سازی باشیم که معایب استفاده از یونولیت در ساختمان سازی را بازگو می‌کنیم. می‌توان گفت که یونولیت در ساختمان سازی می‌تواند معایبی نیز داشته باشد همانطور که چندین بار استفاده از یونولیت در ساختمان سازی ممنوع شد اما باز هم طبق شرایط و در نظر گرفتن مزایای یونولیت باز هم استفاده از آن باب باشد.

برای خرید پلاستوفوم اصفهان اینجا کلیک کنید.

یونولیت بیشترین معایبی که می تواند داشته باشد این است که کارگران در کارخانه با وجود سم حاصل از یونولیت سازی بیشترین ضرر را میبیند.

یونولیت اگر به صورت درست و طبق مقررات مورد استفاده قرار گیرد هیچ ضرری برای ساختمان سازی و ساکنین آن ندارد اما بسیاری از ساختمان سازان به خاطر سهل انگاری خود و استفاده نادرست از یونولیت به ساکنین ساختمان و ضرر وارد می‌کنند و آن را از معایب یونولیت می‌دانند.

یونولیت ها پس از تولید باید در فضای آزاد قرار داده شوند تا سم موجود در آنها از بین بروداما معمولا ساختمان سازان به دلیل سرعت و عجله در کاراجازه این کار را نمی دهند و پس از تولید یونولیت به سرعت از آن در ساختمان سازی استفاده می کنند.

نمی‌توان گفت که یونولیت هیچ عیبی ندارد اما حداقل در ساختمان سازی مزایای آن به نسبت معایب آن بیشتر استاما در بهتر است در صنایعی همچون مواد غذایی کمتر مورد استفاده قرار گیرد.از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

نظر خود را بنویسید

avatar